2014. április 15., kedd

Választási lehörgés…..3. rész : irodalom

Olvasgatom a netet.
Csak összeszedem itt, hogy miket találtam, így aki hasonló cipőbe esik - már tudja mit kell tennie (sajnos)


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__5449582-suzuki-swift-injektor-biztos-hogy-rossz
"Az autóm egyszer csak le ált. Odáig jutottam hogy a pillangószelephez már nem kerül üzemanyag. Az injektorra gyanakszom mert a szerviz könyv szerint a tekercsének az ellenállása 0,5-1,5 Ohm között kell lennie. Az enyém ellenállása majdnem 500KOhm. Tehát sajnos nem jó. Sajnos nem vagyok autószerelő. Ha amikor kihúztam az injektort a fészkéből ott volt a benzin akkor elvileg más gond nem lehet igaz?"

No nekem ugye 2000-ret mértek.....




http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__677241-suzuki-swift-gazadasnal-rangatas-motor-leallas-mitol-lehet

"Suzuki Swift, gázadásnál rángatás, motor leállás, mitől lehet?

Swift 1.3 GLX, 95ös évjáratú Suzuki elég furcsa dolgokat művel. Először is pár hónapja úgy kezdődött, hogy gyorsításnál voltak pillanatok, amikor intenzív gázadásnál a szokásostól szerényebben gyorsult. Az utóbbi egy hétben nem csak tovább romlott, hanem mentünk vele úgy, hogy közepes fordulatszámon gyorsítva bármelyik fokozatban őrült módon rángatni kezdett az autó, majd általában pár másodperc múlva magára talál, és megy rendesen az adott fokozatban, nagyobb fordulatszámon. Ennek a végkifejlete odáig jutott, hogy valamelyik nap, pár perc leállítás és elindítás után nem indult be egyáltalán, tekerte, de egyet sem "ugrott" a fordulat, mintha nem lett volna munkaütem. Többszöri próbálgatás, kínlódás után nagy nehezen beindult, pedig semmit nem csináltam vele. Olyan is volt, hogy alig indul, és ha indul, akkor is bőven alapjárat alatt pörög, ráz a motor, gázadásra lefullad. Kis idő után, semmitől megjavul. A probléma rendkívül misztikus, mert hidegen pöccre indul, és csak olyan 10 perc után kezdi el (ha elkezdi, nem is mindig), meleg motorral. A be nem indulást egy leállítás, majd 15-20perc utáni elindítással csinálja, de ez is változó. Valamikor egy órás utazás alatt semmi baja.
Gyertyákat kicseréltük, azt hittük, megjavult (valamit talán javult), de ugyanaz a helyzet. Akksi rendben, mert rendesen forgat is indításnál az önindító. Próbáltuk egy kihúzott pipával járatni alapjáraton (amikor ezzel épp nem volt gond), de közel sem volt olyan brutális fordulatcsökkenés, mint az említett indításnál. Motorikusan soha semmi baja nem volt, kíméltük, ahogy lehetett. A motorban nyikorgó hangot hallok, de az lehet csak az ékszíj, ezen kívül semmi más rendelleneset nem látok. Baromira idegesít a probléma, és még lehet, hogy szerelőnél sem jönne elő éppen akkor. Azért érdekelne az is, ha valaki tud egy jó szerelőt Debrecenben.
Köszönöm előre is a segítséget!"


No nekem nem volt rángatás.....csak lehörgés.....szép lassan........de ez a leírás tökéletesen passzol a saját "élményeimhez".


Szóval nem vagyok "szerencsére" egyedi minta példány, akinek a swift 110.000km-nél adja be az unalmast.
Persze esetemben az is bejátszhatott, hogy a haveréknál ez a kocsi csak állt..... néha napján volt csak használva, ergo a sok kosz, dzsuva minden ült.....
3 éve mikor visszaköltöztem Battára - Adonyból, a robogómmal jártam így.
Azt is csak télen használtam, inkább a nagy vasat húzattam.....
Battán viszont "nincs" távolság - így ide jobb, fürgébb, mozgékonyabb a robogó.
Igen, csak a rendszer elkezdett tisztulni, és ugye a sok kosz, olaj felszakadt.
Egymás után 2x ment szét a karbim......mindkétszer ki lett pucolva. Utána ilyen gond már nem volt soha.

Szóval benne van a pakliban ez is. Hiszen ha nem ment a kocsi egy ideje, akkor most betehetett neki hogy hirtelen el kezdett élni, hiszen csak tegnap mentünk le vele egy laza ~ 300km-ert.



Sebaj....
A gond most már doktorbácsinál van. Ad neki egy infúziót, egy kis beöntést, antibiotikumot - és elméletileg holnap délutánra már meg is gyógyul:-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése