2014. április 11., péntek

Szóval az elejétől....

Szóval az elejétől……
2014.03.15. 18:00
A kocsit egy motoros barátomtól vásároltam meg, abból a felvillanyozódásból, hogy eleve számomra egy jó árat mondott (bár több volt, mint az első megálmodott keret), ellenben ebből az árból lejött a friss műszaki ára, és egy zsír új téli gumi szett.
Szóval az alap 300e-res ár, így számomra ~ 240e volt csak, hiszen a piacon lejárt, vagy hamarosan lejáró kocsikat lehet találni (+ 20-25e a műszaki felénk), és ugye vagy csak téli gumi van a felniket, vagy csak nyári. De a legtöbb esetben nincs hozzá másik szett – hiszen azt külön eladja az eladó (érthető)
A másik nyomós érv pedig az volt, hogy motoros barát, vagyis évek óta ismerem, és tudom, hogy milyen a gépparkja, mennyire odafigyel mindenre.

Az átvételkori állapot?
KM óra állása: 109.000km
Szervizelés (olaj, olajszűrő, légszűrő): 6 hónapja, de eközben talán ha 1000km-ert ment – ebből 200km az, mire elhozta nekem. De ez ismerős manapság. Felségem Lanosán is az idő miatt cserélem az olajat, nem a megtett km-ek miatt:-), de legalább mindig friss benne. De ugye az ember manapság csak a benzinen tud spórolni, és mivel nem létszükséglet, munkaeszköz a kocsi, így a Lanosba specc (5 éve vagyunk együtt) az 5 év alatt 34.000km ment bele, vagyis évente átlagba 6-7000km-ert használja. A csere meg ugye 10-15.000 közt szokott lenni.
Vezérlés: 77.500km, vagyis erre is van még ~50.000km-em, hiszen a szervízleírás 80e-ret határoz meg.

Amire nem kaptam választ, vagy nem egyértelműt:
- Benzinszűrő…..ez utólagos érdeklődés volt, mert …..majd rátérek erre is egy másik bejegyzésbe
- Riasztó…. A kulccsal együtt kaptam 2 távirányítót is. Amolyan robogós távcsi. 4 gomb rajta. Elmondás szerint túl érzékeny volt, ezért még az előző eladó kikötötte az érzékelőket és csak a központi zár van benne. Ez jól is működött. De ugye lakótelepi patkány lettem 2 éve ismét, így kint állnak a kocsik, motorok a ház előtt – így számomra alap egy riasztó benn léte.

Időm, mint a tenger mindenre, hiszen előtte való nap (03.14.-én) tettem le a vizsgám, szóval még 4 nap, amíg mehetek a vizsgaigazolásért, és utána még mennyi idő, amíg megjön a jogsim….. (amúgy kerek 3 hét lett). Szóval addig lent áll anyáméknál.

A papírokat kitöltöttük, aláírtuk.
Hagytam az eladókat (Dzsoki, Zsuzsa, Peti) hadd búcsúzkodjanak……és Ők elindultak, Én meg vigyorogtam, mint a vadalma:-)
Január 28.-án még ezt se tudtam, hogy nekem lesz „B” kategóriás jogsim, meg egy kocsim….és tessék:-) 45 nap múlva meg lett mindkettő:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése