2014. április 11., péntek

Nappali menetfényezés

2014.04.07.
Nappali menetfényezés
Egy ismerős ajánlott nekem egy pár nappali menetfényt.
Csak menjek át érte Érdre.
Ok – persze….
Megkapom, próba, tök jó…….sima ledes


De konzol már nincs hozzá….így gyártottam egyet hozzá. Simán egy laposvas, pár furat, meg egy hajlítás.
Azt felfogadtam az első lökhárító aljára. Felcsavarozás, bekábelezés….

Nappali menetfény alapok!!!!
- Alap: Amelyik kocsiba nincs gyárilag ilyen, abba nem szerelhető
- Kiskapu: de lehet, amennyiben benne van az „E” jelzés, és valami RLxx szám – PLUSZ! Műbizonylatos, és az bele van vezetve a forgalmiba
- A bekötés csak úgy lehetséges – ha csak önmagában villágít. Amint helyzetjelző van kapcsolva ki kell aludni (tompítottnál szintén)

No most ugye 100 kocsiból kinek van műbizonylata??? Szerintem ha 1-nek.
Kinek Ég csak magában a menetfény? 100-ból kb. 20-nak?

Én bekötöttem…..
A szivargyújtó világítását csapoltam meg, mert az pont így világított. Vagyis csak semmi nélkül. De ahogy helyzetjelző lett kapcsolva már elaludt. Tökéletes.
Szép-szép….de így már nincs fénye. Fent a lakásba tök jó fénye volt…..
Esteledik……szinte semmi fénye…..Ja akkor azért volt ez ingyen:-)

Másnap elmentem a helyi barkácsboltba és vettem 1m 5050-es 8000K-s SMD ledszalagot 2090ft-ért
(a neten a legolcsóbb menetfényt postával együtt 3500-ért találtam, és ugye mi a garancia, hogy az jó lesz?? Semmi)

- Abból levágtam 2x 18 ledet. (kb. 30cm)
- ráforrasztottam a kábeleket
- a forrasztást lenyomtam egy kis szilóval, hogy ne rozsdásodjon
- az egészet lefújtam ezüstre
Mikor megszáradt, akkor oldószerrel és fültisztítóval leoldottam a LEDek tetejéről a festéket, így a környezet, a ledszalag többi része mind ezüst….és felragasztottam a kívánt helyre.
A kábelezés már kiépítve, szóval csak be kellett kötnöm.


ÓÓÓÓÓ
Ez már nappal is fény:-)
Érdekes, hogy a fényképező nem adja vissza nappal – de itt az éjszakai kép……brutál:-):-)
A lámpák felett nincs semmi, csak a telefon optikája valamiért odatükrözte.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése