2014. április 11., péntek

LEDesítsünk….. (Kredeb tippből)

2014.03.24.
LEDesítsünk…..
Ha már elektronikázunk, akkor folytassuk.
Szintén Kredeb leírása után haladva – és mert a 3-ból 2 izzó ki volt égve, Én is a LED izzóra tettem le a voksom.
Egy kis netes keresés után a www.kamionfelszereles.hu oldalról megrendeltem 4db T10-es KÉK ledet, és 1db T5-ös led-et.
Megjött….akkor kezdjük.
Elsőre a legegyszerűbb a központi világítás.
Kis bura lepattint, régi ki, új be…..és csodás kék fény a kocsiba….


A fűtéskonzol már szopatott.
Oda kell 1db T5-ös.
Ellenben vagy hibást kaptam, vagy csak ennyire szar – de ott a kis SMD led nem volt ráragasztva, fogatva a műanyag aljára, így mikor tettem be, megcsavarodhatott a lába és már vágta is ki a biztosítékot. Persze ezt elsőre nem vettem észre, de a sok ki-be próbálkozás után már a lábak is eltörtek….Végül csak megcsináltam, de szinte semmi fénye nem volt.
Kredeb igaz 3 ledest használt, az enyém 1ledes volt….
Na jó….
Volt egy 6 ledes szalagom.
Szétszedtem a konzolt, és kivettem belőle a fényterelő fehér műanyagot. Belülről beleragasztottam, és összeszereltem. NO MOST MÁR LÁTSZIK MINDEN:-)



A műszerfal?
Kredeb leírása alapján azt hittem, hogy ok…nem egyszerű, de nem is szívatós…
DE, DE AZ:-)
A sorrend? Én legközelebb így csinálom az biztos
- a spirált kösd ki a motortérben
- vedd le a kormányt (jelöld be a ricniket, hogy utána is jól menjen vissza)
- vedd le a burkolatokat a bajuszkapcsolnál. Ezért ki kell pattintanod az alsó burkolatot is.
- vedd ki a kapcsolók csavarjait, hogy a bajuszkapcsoló előrébb tudjon jönni
- szedd ki a kormánymű tartójánál a 2 csavart, hogy a kormány lejjebb tudjon jönni
- vedd ki a műszerfal burkolat 4 csavarját
- húzd ki a km nullázó pöckét, nehogy eltörd
- vedd ki az óra 4 csavarját
- a bajuszkapcsolónál lesz 2 kis fölfelé álló „tömb” oda tegyél egy rongyot, hogy ne karcold szét a műszerfal plexijét
- szólj valakinek, hogy segítsen. Ő tolja belfelé a meghajtó spirált, Te meg bentről óvatosan húzd magad felé az órát.
- elég annyira, hogy betudj mögé nyúlni (így nem kell leszedni a csatlakozókat hátul)

Kézzel benyúlsz és kicsavarod (negyed fordulat) a T10es foglaltokat.
Kiveszed a régit, beteszed a LEDet. – ADJ rá gyújtást, fényt – hogy jó e a polaritás??!!!
Ha nem, akkor kiveszed, és megfordítod a LED-et.
Próba…. SIKER…… (nekem a 3-ból 1-et kellet máshogy betenni)


Ezt követően szerelheted össze a kocsit……
A kormányműnél van 2 ék alakú alátét, amolyan csúszó betét.
Ha nem figyelsz ennek a helyzetére, akkor a legvégén azt fogod tapasztalni a kanyarba (tapasztalat:-)) hogy a kormányrúd jobb-bal irányba 1-1cm-eket elmozdul.
Elsőre majd beszartam:-)
Szóval minden csavar meghúzása után nézd meg az eredményt.
Összegezve?
Látni mindent, és nagyon tetszik.
Persze nem muszáj KÉK ledezni. Van fehér, sárga, piros, zöld, kék……de ha nagyon menő akarsz lenni, akkor vegyél RGB ledeket, és egy invertert hozzá, így akár menet közben is változtathatod a színt:-)

8 megjegyzés:

  1. Nekem a kormánykerék leszerelése nélkül is ment a dolog... de ahány ház annyi szokás! :O)

    VálaszTörlés
  2. :-) Ez így van. Nekem viszont így kényelmesebb volt, no meg a kapcsolókat is előrébb kellett hozni, mert az istenért nem akart kibillenni az óra. Bár lehet hogy az egész gond annyiból adódik, hogy a KM spirálon nekem van egy szivacs külső - ami miatt nem csúszik magától (ezt szerintem le fogom szedni róla)

    VálaszTörlés
  3. Nekem nem tudom miért, de ilyen 1 hét után elkezdett a műszerfal villogni vagy kiégni. Már 3x kellett izzót cserélnem.

    VálaszTörlés
  4. Krisztián Tóth
    Tudom..... Mivel 12v a LED....a kocsiba meg rohangál a 14v így ki is fog menni. Ezért csináltam még anno ledszalaggal.....annak már nem volt baja. És ha RGB szalagot teszel bele a színt is valtoztathatod. Keresd meg azt a bejegyzést. Ott van mi-hogy-merre.
    Simán csak izzobal kell egy plusz ellenállás is különben pár nap, hét is ugyan így jársz.

    VálaszTörlés
  5. Krisztián Tóth
    Tudom..... Mivel 12v a LED....a kocsiba meg rohangál a 14v így ki is fog menni. Ezért csináltam még anno ledszalaggal.....annak már nem volt baja. És ha RGB szalagot teszel bele a színt is valtoztathatod. Keresd meg azt a bejegyzést. Ott van mi-hogy-merre.
    Simán csak izzobal kell egy plusz ellenállás is különben pár nap, hét is ugyan így jársz.

    VálaszTörlés
  6. Helló!

    Nekem kb 2 hónapja vannak bent a ledek a műszerfalba, fűtéskonzolba, de még egyik se ment ki. A visszajelzők is ledet kaptak. Semmi gondom nincs :)

    VálaszTörlés