2014. április 20., vasárnap

Gumizás? Futómű beállítás? 0. rész

Én is beleestem a szokásos (net szerint elég sűrű kérdéshalmaz) kérdésbe:

"fel lett téve a másik gumi (nyári vagy téli) és a kocsi jobbra vagy balra húz, mi a hiba?"


Mint motoros ez a válasz egyszerű, hiszen 1 kerék van elől, így a válasz : nézd meg, hogy ugyan annyi olaj van e a telódba......illetve, hogy nem e kagylós a gumid (ha az, akkor tuti a telódnál van a hiba)

De ez kocsi - 2 kerékkel.

Első gondolat persze : FUTÓMŰBEÁLLÍTÁS?

De nem.

Nekem fent voltak a téli gumik. Semmit nem tapasztaltam - bár nagyon nem is figyeltem ilyenekre.
Mikor felkerültek a nyári gumik, az új felnikkel, akkor viszont már érezhető volt a JOBBRA húzás.
Ez kisebb tempónál nem volt érezhető, mert hogy lemenjek a padkára kellett vagy 2-300m.
Ellenben nagy tempónál (pályán 120-140 közt) elég volt 1 másodperc....

Én is gondoltam hogy futómű, ellenben ugye nem akartam elhinni, hogy fél nap alatt elszállna? Nem ilyen nincs.
Elkezdtem vizsgálódni, kérdezgetni. Sok helyen kaptam azt a választ, hogy ez bizony a GUMIS hibája, vagy a GUMI hibája. Lehet hogy ki van centirozva, de mégse jó.

Alap koncepció:
Ha ez a hiba, akkor cseréld meg a 2 első gumit. Ha valóban ez a hiba, akkor most nem jobbra, hanem balra fog húzni..........
Ma megcseréltem.....
És igen...........nem megy olyan gyorsan balra, mint jobbra, de érezhető....

Mi a teendő?
Most az, hogy (mivel rohadt régiek a gumik , legalábbis DOT szám alapján 2004.52 heti) az első gumit hátra teszem, a hátsó előre. Így ha a hátsó jó, akkor meg fog szűnni a jelenség, hátul meg majd jól bekopik a régi:-)

Megjegyzés: azt hittem ez valami gagyi márka, hiszen még soha nem láttam, de nem:
"
Armstrong Eurometric 75T 5mm
A Kormoran a Michelin csoporthoz tartozó abroncsmárka. Biztonságos és tökéletes gyártástechnikával gyártott abroncs. Mintázatai megfelelő tapadást biztosítanak nyári és téli útviszonyok között egyaránt.



Úgy is cserélnem kell majd, mert ez a bizonyos gumi kb. 4 napot bír......
2,2Bar-ra felfújva 4 nap múlva már csak 1,7 volt benne, úgy hogy a kocsival ~ 30km-ert mentem.
Mikor felfújták (2014.04.08), és az utolsó vizsgálat (2014.04.18) közt.....2,2-ről 1,3-ra esett le a nyomás.


Szóval nem kell rögtön futóműshöz rohangálni.
Ezt gagyi módon úgy tudom megfogalmazni, hogy ha koszos a ruhád, akkor sem veszel rögtön újat, hanem megpróbálod kimosni.
Mikor már minden lehetőség ki van pipálva, és még mindig megvan a hiba, akkor kell szakemberhez menni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése