2014. április 14., hétfő

Választási lehörgés…..2. fokozat - REGÉNY

És bejött az arany igazság!
Aki hasznát kocsit vesz, az ne az utolsó pénzéből vegye!!!!!!
Mert ugye Murphy nem alszik......ami elromlik az el is romlik....
A szomorú??
A környezetemben is sok SWIFT-es van.
Senkitől nem hallottam még, hogy INJEKTOR gondja lett volna........




A múlt-múlt hétvége, és a tegnapi nap után, ma szétszoptam magam.
Fogalmazhatnék gyengédebben is, de qurvára nem teszem:-)

Reggel elindultam....
Pénz kivétel, mert ugye mentem az új tank sapkáért (ami tök ugyan az, mint ami volt - tiszta sor, hiszen ugyan az a cikkszám - bár akkor fényképen miért volt más?), illetve az új benzin szűrőért.

Batta - 6 - M6 - M0 - Homasita (a régi Cora alatt) - M0 - M7 - Egérút - és az eladó.
Semmi gond....
Onnan elindulva visszamentem a Fehérvári útra...
Egyszer csak lehörgés......
Vissza 4.....semmi
Vissza 3.....semmi
Vissza 2.....semmi..
A motor leáll....

Épp még félreálltam.... Indítás, pöcre indul....
Haladás, váltás 2-be......lehörgés....majd kiugrás.....majd megszűnik a jelenség.
Megálltam öregapámnál....
30 perc múlva indulni akartam, de semmi.... nem indul a kocsi.
A benzin szint most érte el az "E" jelzést (386km....vagyis a tényleges fogyim: 6,2L/100km)

Totál semmi perceken át.....

A parkolóba van egy kis (talán 1%) lejtés.
Anyázás a köbön...

Nyitott ajtó - belekapaszkodás a B oszlopba, és kihúztam a kocsit a "gödörből" (még jó hogy csak ~ 780kg)
Érdekes mód 1-2 indítás és a 3.-ra beröffent.

Irány a benzinkút, mert ekkora szopás után csak arra tudtam gondolni sorrendben:
Benzin - Benzin szűrő - Gyertya

Akkor a BENZIN
Tökig tankoltam....de nem ment bele csak 29,5L, vagyis elméletileg az "E" jelzésnél még van 10,5L-em, ami ugye ilyen fogyinál még alapban is ~170km-re elég.
Irány haza.... 1-2-3 OK..... kiértem a 6-osra a Savoya Park mellett.....lehörgés.....motor leáll....
Indítózás.....beindul.....haladok.....
A kb. 17km-es távon vagy 6x játszotta el. És mindig akkor, mikor levettem a gázt, motorfékeztem, vagy vissza kellett váltanom.
Ahogy beértem Battára, már katasztrófa volt, hiszen 20m-ként kereszteződés, körforgalom, kanyar, lejtő...
Irány anyámék garázsa (ott van minden szerszámom, meg ugye kertesház lévén van hely....)

A BENZINSZŰRŐ
Kocsi megemel, hátsó bal kerék levesz.....így több hely van dolgozni.
Van egy elmenő cső (nem néztem, de szerintem az a fékbovden, vagy fékolaj hátulra a dobhoz).
Van két merevítője. Azt ki kell csavarozni (10-es krova)
Így hozzá férni a benzinszűrőhöz (szintén 10-es krova)
Csőrös fogó, bilincsek levétele....
Nagy nehezen le lehet applikálni a szűrőt.
Közben ha nem figyelsz az arcodba fröccsen ,folyik kb. 1-2dl benzin.
Régi levesz, új felrak.
Azért előtte belefújtam az újba. Átmegy a levegő. Nem nagy nyomással de átmegy.....
Összeszerel....
Az egész művelet nem volt 30 perc. Ebből a alsó/felső bilincs levétele volt 15.

A régiből kiöntöttem, kifolyt a benzin....meg a szutyok... rozsdapor.....
Belefújtam abba is.... Basszus.....jobban ment rajta a levegő, mint az újon.
2 lehetőség van, legalábbis a melóhelyemben lévő szűrők kapcsán a tapasztalatom:
A.,  Nincs már benne semmi
B., Át van szakadva

OK.... Kocsiba be....indítózás.
Semmi.......
Vagy a 15. indítózásra beindult....járt 10sec-ig, leállt....
Indít...... 10 sec.....leáll
Indít.......2sec.....leáll.....
Indít.......megy.......

OK akkor utcából ki, 4 balra....és visszatérés a terv..... (ez a kör a teszt köröm motorszerelésnél is, kb. 800m)
Utcából ki, balra, lassulás, visszaváltás - motor leáll...........
Qurvaanyázásaköbönköcsögqurvaéletbefaszom......

Indít, pöcre indul.....következő balos....leáll.....
Na jó.... akkor irány a szervíz................
Út közben még vagy 3x fulladt le a kb 900m-es távon.....ebből a 2.nál nem is akart visszaindulni, de beindult.

Ahogy kanyarodok be a szervizeshez, a kapujába fulladt le megint.....


- Helló
Heló
- Miben tudok segíteni?
sok mindenben, de most a kocsi menjen....
- hagyd itt, megnézem, telefonálok
Nos ez nekem nem bejövős, sajnos sok a rossz tapasztalatom. Szóval kéne egy infó hogy mi lehet, és mennyi lesz? Nem szeretnék hazamenni vígan, majd kapni egy telefont, hogy kész a kocsi 100.000 a számla.

A keményen középkorú emberke (látszatra vagy 55-60 éves) seperc alatt szétkapott mindent.
Diagnózisok:
- Benzin - van benne
- benzin szűrő - kicserélve
- csövek - jók
- az injektor előtt a benzin nyomás - Jó
- gyújtás elosztó - az egyiknél van valami.....(talán a 4-es volt?)
- Gyertya - jó
- vezeték - JÓ

Ok....
akkor injektor............
- Csatlakozókat levenni, kontaktsprayzés....
- méricskélés.....
Hopp... a szabad injektoron 2000ohm.....
Indítás próba, nem indul................
Kis piszkálgatás (na ezt nem láttam).....mérés: 0,2ohm....
Indítás.....beindul......lefullad.
Mérés.....2000ohm....
Indítás próba.....nem indul......indító spray befúj......indul......majd ahogy nincs spray: leáll....




Szóval injektorhiba..............vagyis befecskendező szelep hiba
Teendő?
Csere...........

- Bontottat szerez a fiatalember, vagy rendeljek újat?
??????
- haza lehet még vele menni, de így.... leáll - indul....ellenben eljön az a pont és nem tudni mikor és hol, mikor nem indul be többet.
Ja nem.....mindenképp új!! A használttal ki tudja mennyit megyek el? Erre meg ugye garancia is kell hogy legyen - ha más nem akkor a következő szerelés ingyen van:-)


Szóval az új megrendelve, holnap érkezik........szereléssel együtt egy  100L benzin árától lettem megszabadítva..........dekibaszottulqurváraabüdösfaszba - szóval örülök neki nagyon:-))



De legalább a lehörgéssel nem lesz többé gond. Előzés közben igen érdekes, mikor szemből jönnek..........

1 megjegyzés: