2014. április 11., péntek

Téli-nyári gumizás

2014.04.04.
Téli-nyári gumizás
Alap koncepció: tavasszal nyári gumi…..ősz végén téli gumi.
Ha van kocsid, akkor alapban lesz nálad 4-4 gumi
Tehát évente 2x4-5000ret fizetsz ki a gumisnál. (Battán ahol voltam ott 4800ft a díj)
Vagyis évente Én is kifizetek 9600ft-ot?
Na ne:-)
Feleségem Lanosához épp ezért vettem évekkel ezelőtt 4 felnit. Így a gumicsere = kerékcsere.
Kényelmesen kb 30 perc alatt kész vagyok vele.

Ok, de mennyi a swiftre a felni?
Nagyon szar állapotba 3500fttól indul, ami elfogadható az meg 7000ft.
Na ne már…. Ennyiért már majdnem alufelnit lehet kapni
Ja igen! A mérete: 4x 114,3 !!!!
Én majdnem összekavartam a lanoséval, hiszen majdnem ugyan úgy néz ki – csak az 4x100-as.
Szóval ez sok. Végül akitől vettem a kapcsolót, Ő mondta, hogy van nála elfekvőben 4db rozsdás felni. Ha kell odaadja 1000ft/db áron.
NANÁ hogy kell:-)
Meg is jött:


Elmentem leinformáltam, hogy mennyi lenne a porfestés. Nos 22.000ft lenne….és ez még olcsó. Pestről 28-36.000-res ajánlatokat kaptam, és az még csak sima fekete…..
Ennyit nem fizetek érte, hiszen a terveim közt eleve 14-es kerekek játszanak. Szóval csak időszakosan kell 1-2 évre.
OK, akkor jöhetnek a rozsdásak.
Mi kell még? Pár éve megcsináltam ugye a Lanos felniket is, ami anyag ott bizonyított, az jó lesz most is!
- technikai háttér: Fúró drótkefe fejjel, flex drót koronggal
- kemikália: Hamerite alapozó (rozsdagátló), ecset…..száradás után pedig a Tescóban is kapható RALLY keréktárcsa spray.

Belülről ezüst lett, kívülről arany (ez bejött az alap felnikkel is)
Mivel alapozóm volt, így a 4 felni nekem cakk-pakk (felni, ezüst, arany festék, drót korong) ~7000ft-ba került. Annyiba, mint egy jó állapotú 1db felni.

Úgy, hogy közben elszívtam pár cigit, ittam egy jó kávét – még így is végeztem a 4 felnivel ~ 3 óra alatt.
Száradt az egész 2 napot – mert hogy csak akkor volt időpont a gumisnál.
És kész….. friss felniken a nyári gumi, amik már a kocsin kopnak.


A téli gumik mg megjelölve, felniken, felfújva várják azt az időt, mikor az átlag hőmérséklet már csak 7 fok alatt lesz…..
Ekkor felveszek egy kabátot, és van 30 perc szerelni valóm:-)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Tényleg jól néznek ki. Az lenne a kérdésem, hány flakon kellett hozzá? Lakkoztad-e? Köszi a válaszod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! No erre nem emlékszem.....de az írás szerint talán max 2 ezüst, meg kivülre 1 arany....? Lakkozni nem lakoztam.....

      Törlés