2014. július 12., szombat

Karbonozzunk:-)))

Mivel millió videó van fent  neten, így minek csinálni millió +egyediket.....
Aki nem mer nekivágni, annak némi oktatási anyag:-)))
(azt csak halkan jegyzem meg, hogy célszerű gyakorolni, máskülönben csak az időd és a pénzt cseszed el.....láttam már brutálisan szarul felrakott karbont.....majd a hirdetést, hogy "fóliázást vállalunk")
De ugye  jó pap is holtáig tanul....így célszerű próbálkozni.
Elsőre mindig valami egyszerűvel kezdj! Nekem ez a robogó volt.....

Ha elcseszed??? Akkor ugye a fólia egyik előnye, hogy levehető gond nélkül! Kicsit megmelegíted és próbálkozhatsz újra. Ha túl melegíted, elszakítod? Na az tanulópénz......de ugye manapság már 250-300ft/10cm áron lehet vásárolni. Én most 3m-ert vettem 8900ft-ért (300cmx152cm). Ez elég a motorháztetőre (~120x115cm)....a tetőre (~ 130x120cm)......a szélvédőcsíkra (~ 130x15-20cm).....és még sok minden másra. (igen! szélvédőcsíkra..... tegnap kipróbáltam. Volt itthon egy tekercs ezüst karbonom, így levágtam és feltettem. Az egész kb 5 perc..... délután hazafelé a szakadó esőben néha szembevágott a nap, de pont olyan szinten, hogy a karbon eltakart mindent. Persze erre ott a napellenző - de az ugye csak előre jó....ha pont olyan szögben vagy, hogy a 2 ellenző közt tűz befelé - hunyorgás következik.....
A szabály szerint pedig ugye a tükör/napellenző magasságáig fóliázhatsz....tehát ez sem szabálysértés!
No de ha elbasznám??? Akkor ugye mennyibe kerül egy újrafényezés?? Csak a motorháztető 15-25.000ft....a tető se mai darab.....szintén ennyi.....szóval 2 elem alaphangon is üti a 40.000-ret, és ugye nincs kocsid 1-2-3 napig. Ennyiből 4x próbálkozhatsz az egész autón. A neten sajnos durva árak vannak. Ha nem akarsz próbálkozni, akkor bizony (bár minőségibb fóliával!!!) de üti a fóliázás a 300.000-ret is akár.
Az tény, hogy a munkát meg kell fizetni - de ha az alábbi videókat megnézzük és hozzászámolunk pár órát, akkor is kemény. Csak egy árlista: Ezeket most néztem.....google által.
Mocitető ~ 20.000ft
Tető ~ 25-30.000ft
tükör ~ 4-8.000ft
plusz a fólia.....
De találtam olyat is ami az egész kocsira vonatkozik....fóliával együtt.....530-650.000ft.
Erre hirtelen annyi csúszott ki: anyád............

Tehát a mai tervem az egy "szakinál" úgy 60-80.000ft lenne, aki mivel már nem az elsőt csinálja megvan neki egy délelőtt alatt - Én meg elszórakozhatok egész nap:-) Ilyenkor csak a híradó "extraprofit" szó jut az eszembe. Hiszen óránként ~10-20.000ft-ot keresni az mi a faszom, ha nem extraprofit????
Én veszélyes helyen dolgozom (aromások, 6Kw-os rendszer, robbanásveszély....stb). Magyarország talán legnagyobb társasága.....20 éve....4 szakmával.....és 2000ft-os az órabérem.
Ha a szaki elcseszi? Max újra próbálkozik..... Ha Én elcseszem....megszűnik Százhalombatta és Ercsi...
A korosabbja talán emlékszik ha minden igaz "Az égő város" c filmre, mikor egy csatornában hegesztenek, csak oda meg folyik a nafta, és egy szikra miatt kigyullad, felrobban egy finomító és leég a város.....és a kórházban rekednek az emberek, akik vízsugár alatt menekülnek kifelé - de így se sikerül mindenkinek. Persze ez fikció..... a biztonsági rendszerek miatt egy egész finomító nem tud leégni, bár ugye........sosem lehet tudni.
Ha még nem csináltál ilyet, akkor érdemes segítséget kérni. A 2. videón látszik, hogy egy ember is fel tudja tenni, de ha van egy segítség, akkor ugye már az elején két ember jobban és egyszerűbben fel tudja tenni az alapokra a fóliát.

Műszerkonzol

Motorháztető és tükör
Tető, tükör, lámpakeret, ajtó


Sok sikert mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése