2014. július 10., csütörtök

Első fék rebooting

Na szóval!
A tegnapi nap ugye megszüntettem a sípolós füttyszót.... hazafelé néma csend volt:-))
Ekkor el is döntöttem, hogy itt bizony fékcsere lesz. Nem számoltam most egy ilyen kiadással, de ha már benne vagyok a költekezésbe, akkor legyen az teljes - így tudom, hogy minden új a kocsiba.

Délután hazafelé bementem a Bárdiba (Érd).
Vettem egy pár BÁRDIS féktárcsát 8369ft-ért
Egy szett fékbetétet 6750ft-ért

No meg az apróság:
új izzók a fehér indexbe (2db) 317ft
egy tartalék ékszíj (az ördög nem alszik): 1181ft
3L fagyálló: 1935ft
5L desztvíz: 320ft
1 tubus rézpaszta: 1346ft



És akkor a szerelés....... Blue módra:-))

Amire szükség lesz:
- emelő
- 13-as kulcs
- 17-es kulcs
- egy szép nagy laposfejű csavarhúzó
- fúró, 8-9-10-es fúrófej (nekem a 9-es jött be)
- 2db M8-as csavar
- 2db süllyesztet fejű csavar
- drótkefe
- féktisztító
- réz paszta
- kerékkulcs
- festék



1., Emeld fel a kocsit, és támaszd alá, hogy ha az emelő ki is csúszna, akkor ne a lábadon landoljon:-)
(mivel van hátsó féked, ezért tök mindegy hogy vízszintes vagy nem a talaj:-)) Én specc anyámék garázsfelhajtóján szerelek:-)))

2., vedd le a kereket (4csavar, kerék kulccsal....)

3., Vedd le a féknyerget....ide egy 13-as kulcs kell elsőre

 4., ezt egy kicsit megemelve a lapos csavarhúzóval, vagy a kerék kulccsal (nekem ilyen) nyúlj be a dugattyúhoz és told vissza. Ha sok a fékfolyadékod a tartályba, akkor szívj le belőle, mert ha kijön, mindent meg fog marni.

5., Ha ez is megvan akkor hajtsd felfelé, majd kicsit mozgatva told "befelé", hogy a felső tengely is kijöjjön a gumiágyából (ez az úszócsap). Ha ez megvan akkor pl. egy gumipókkal kötözd fel a rugóhoz, hogy ne a fékvezetéken lógjon. Ha csak betétet cserélsz, akkor nem kell kihúzni, elég ha csak feltolod és már cserélheted is a betéted.

6., Felkötözve...... ekkor kell a 17-es kulcs, és a keretnél belül van alul/felül 2db csavar. Azt szedd ki, így az egész leemelhető. A régi betétet vagy már kiveted, vagy most kiveheted.

7., Előtted a tárcsa.....Itt találkozol 1 vagy 2db süllyesztett csillagfejű csavarral. (nekem egy volt, de az új tárcsán 2 lyuk van....tehát van olyan szuszka amin 2csavar van)
A lehetőségeid:
a., Simán kitekered egy csavarhúzóval, mert előtted gondos gazdija volt a gépnek, és kezelte.
b., be van rohadva......
Ha "B"????
Akkor :
1., veszel egy "ütve-csavarozó"..... Ezt ma megkérdeztem a Bárdiba 7500ft.....A praktikerben 4400ft, de ez elég gagyinak néz ki
2., Ed China módra elkezded melegíteni a tárcsát, aminek sose lesz vége.....Csőszerelésben jó a melegítés (a boylert így tudtam leszerelni a falról), de ez féktárcsa.....
3., lefúrod a csavar fejét a gecibe:-)))) ahogy a facebookos macsek mondja:-)))

Én ezt tettem....... fúró, 9-es fej befog......és fúr.....persze csak a csavar fejét!!!!!! A poén?? A csavar menetét kézzel kicsavartam.... Aki nem hiszi, keresse Máté Viktor kollégám, Ő szemtanú volt:-)))

8.,  Ha ez lesett, akkor kell a 2db M8-as csavar, mert ezek után garantálom, hogy a tárcsa is rá van rohadva az agyra..... Ezt ide és ide becsavarod és felváltva hajtod befelé.....

 A tárcsa elkezd lefelé mászni. Végül simán leveszed és mehet a levesbe. Illetve a dokumentáció az ILYEN VOLT ILYEN LESZ FENT fénylépek készítése:-)))




9., Összeszerelés.....
Mivel minden kint van jöhet egy kis frissítés......
Drótkeféz le mindent, és festegess ha épp van benned némi Picassoi hajlam:-)))
Ha megszárad, akkor mehet minden fel a helyére.

10., Elő a réz pasztával!!!
- kend be finoman az agy belső részét, ahova a tárcsa felfekszik.....majd tedd fel a helyre.
- szintén kend be a süllyesztet fejű csavart és csavard be a helyére
- kend be a 2 nagy csavart, aminek 17-es a feje......
- Illeszd be a keretet, és mehetnek be a csavarok
- a betétek széleit csiszold meg, mert általában sorjásak
- Én a "csúszó-vájatukat" is nagyon finoman bekentem
- Mehetnek be a betétek
- A nyereg úszócsapját is kend be, és mehet vissza a gumiágyába......

11., Szépen hajtsd le a nyerget.....majd mehet be a 13-as fejű csavar, amit szintén kenj be.

12., Ne legyél biztos!!! Nézd meg még egyszer a csavarokat és inkább húz rajta még, mint hogy egy is kimaradjon!!!!!

És ha minden kész??? Akkor ez - ilyen - lesz a látvány:-)))))


13., mehet vissza a kerék.......ha van dísztárcsa......

14., Ugyan ezt ismételd meg a másik oldalon is.

15., Ha azzal is kész vagy, akkor kocsiba be......és kezd el pumpálni a féket, míg felkeményedik - hiszen a dugattyúkat betoltad....annak most ismét ki kell jönnie. Nehogy elindulj bárhova is, mert az első fékezésnél rohadtul meglepődsz!!!!!!

Ha fel keményedet, akkor indulás........
Szép lassan, nyugisan.....
Keress egy szabad teret (ne Budapest belvárosába:-))) gyorsíts fel.....és szép finoman lassíts, hogy összekopjanak az alkatrészek. Én azt javaslom ezt ismételd meg jó párszor, és pár napig (1-200km) óvatosan mérd fel a féktávot! És lassan fékezz.....

Pár napig kerüld a SATU fékezést, mert akár deformálódhat is a tárcsád!!
Keress rá a google-ba. Csak egy PÉLDA.
Szóval ezt is be kell járatni!!



ENNYI.........
A következő lecke a fékfolyadék (mert hogy nem olaj ugye) cseréje lesz, de ehhez még meg kell vennem a folyadékot. Így a hétvégén hűtőfolyadék csere van beiktatva, illetve előkészítés a karbonozáshoz.....






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése