2014. szeptember 20., szombat

A LEDSOR - mint korszakunk mániákus diódája:-)

Mivel a kocsiban lévő T5 és T10-es égők folyamatosan égnek ki - így ami kiég, azt már LED-re cserélem folyamatában.

- A műszerfalat ugye már megcsináltam friss korában
- A belső világítást elsőre kicseréltem egy db T10-es LED-re, de nem igazán volt "élmény", így azt is kicseréltem egy ledszalagra, amin 6db 5050-es SMD led van. No itt már van fény.

Ma pedig???
- Mivel szétkaptam a középkonzolt, mert mint kiderült (fogalmam sem volt, csak láttam a másik műszerfalban) - és a hamutálcánál kicseréltem szintén a kis T5-ös égőt és 3db-os 3528-as ledre (maradt ugye vagy 2m).... 3db = 5cm.....

- Mivel szétkaptam, így hozzáfértem az órához is.
Ott nem értettem a bekötést.....mert sorban van kötve, de eddig volt világítás, most meg nincs......
Szóval szépen megnéztem hol van még  kapcsolt 12V és simán ráforrasztottam a PIROS és a FEKETE vezetékre, majd benyomtam szintén maradékból 3db-os 5050-es SMD-t.



 
 
Este pedig ilyen:-)


- Befejeztem, és kapcsolósra tettem a belső ledsort, ami a két küszöbnél fut, és alapban (ON állásba) ajtónyitásnál világít.....de mivel nappal nem sok értelme van, meg szereléskor se, mikor nyitva az ajtó - így nyomtam rá egy kapcsolót pluszba. Azért egybe majd 2-2,5m és ugye a 3528-as ledsornak is 4,8W/m de van (7,8-as is) a fogyija (2,5m = 12W) - tehát nem durván, de szívja az akkut ez is. (1A)



De hogy hogyan kösd be?????
 
 
A téma ugye egyszerű..... HA AJTÓNYITÁSRA SZERETNÉD
1., Tedd fel a ledsort ahova szeretnéd
2., Húzz be egy POZITÍV 12V-ot az akkuról.....vagyis tegyél az AKKU + ágára egy lengő aljzatot (biztosíték)...és a kábelét (legalább 1-1,5-ös) vidd be a tűzfalon át (ott vannak gumidugók erre a célra) az utastérbe egészen a ledcsíkig. Ott kösd rá a ledsor + ágára.
3., Szedd le a küszöbnél a műanyagot (4-5 pöcök), emeld le, húzd fel a szönyeget (műanyag a széle) és látod a kábelköteget. Ne nyúlj hozzá!
4., Vedd ki az ajtónyitó kapcsolót, és próbáld ki - mivel nem látod hogy melyik vezeték megy a kasznira és melyik a kábelkötegbe) - szóval a ledsor NEGATÍV vezetékét érintsd hozzá a kapcsoló egyik, majd a másik érintkezőjéhez. Ahol világítani fog, arra a vezetékre lesz szükséged.
5., A ledcsik NEGATÍV kábelét vezesd végig a kábelkötegnél. Fűzd be a kaszniba hogy elérjen a kapcsolóig. Itt a szükséges kábelt blankold meg, sodord rá és forraszd oda (vagy vegyél egy késes leágaztatót, amit csak össze kell pattintani és kész is).
6., Mindent pakolj vissza.....és kész

Vagyis innentől kezdve ha kinyitod az ajtót, akkor lesz világítás.
Ha mindkét ajtónál meg akarod ezt játszani, akkor a valahol a másik ajtótól is el kell hoznod a megfelelő NEGATÍV kábelt..... ekkor bármelyik ajtó nyitásánál működni fog.


Kapcsolósra szeretnéd?
1., akksi....lengő biztosíték.....+12V vezeték behúzása....ledcsíkra kötés
Eddig megegyezik.....
2., Valahol keres egy földelést (műszerfaltartó csavar.....akármi) de akár egy másik vezeték az akku Negatív oldaláról is jó....csak akkor kell még egy vezeték.
3., Kell egy 2 állású (ON/OFF) kapcsoló.....
4., vagy a NEGATÍV vagy a POZITÍV vezetéket vágd szét, és ahol elvágtad tedd be közé a kapcsolót (forrasztás, vagy saruzás)
5., a kapcsolót tedd ahova szeretnéd....
Így akármikor világít mikor csak akarod

TÁVIRÁNYÍTÓSRA AKAROD?
Kell egy egy csatornás dimmer.....(2700ft sok helyen)
Ez a kütyü 96W-ig terhelhető. (esetemben az alsó ledsor összesen 70W)
Az egyik oldalára kell bekötni a +/-12V-ot..... a másik oldalára a Ledcsíkot.....és a távirányítóval lehet KI/BE kapcsolni, a fényerőt csökkenteni, vagy növelni.....
Lengő aljzatba a biztosíték KÖTELEZŐ bármit is akarsz bekötni a kocsiba!!!!!

Ki kell számolnod az AMPERT!! Hiszen mekkora biztosíték kell???
Mindenki járt általános iskolába. De azért leírom.:
W = AxV (watt = Amper x feszültség)......tehát ha az amper kell akkor A = W/V
Mivel a feszültség  ~12V, a watt adott....
No most ugye az 5050-es Ledsornak 14W/m az ellenállása, fogyasztása
A 3528-asnak 4,8 -7,8W....attól függ mennyi led van rajta

Szóval ha belülre 3528-ast (kis pici kockák) led kerül akkor 1m esetén I=7,8/12 = 0,65A - tehát egy 1A-es biztosíték elég.
Esetemben a kocsi aljára 5m 5050-es led ment vagyis 5x14w= 70W.... szóval I=70/12= 5,8A.......de Én is 2A-est használtam...az még nem csinál nagy gondot hiszen hamarabb elpattan ha kell.
De KELL!!! Én már tapasztaltam milyen mikor leföldel egy vezeték egy KOROM fekete füst jön a motorházból.....és mondjuk valahol épp szivárog a benzin........No volt nagy riadalom!!!

A legtöbb kocsitűznek 98%-a erre vezethető vissza......egy beízzot vezetékre.





- És befejeztem az alsó LEDsorozást is:-))) No most már tényleg lehet NFS meg F&F szarokkal dobálni:-))))) - De mielőtt azt hinné bárki, hogy ez most királyság......szerintem hót baromság, de buliból jó:-))) No meg ugye mint a szárnynál is.....ez csak azért van, mert szóltak, hogy ezt ne.....dehogy neee:-)))

Alkonyatban....

és sötétben


DIMMERREL:



Pár nap múlva, mikor hátulra is felkerült a ledsor........
Sajnos az időjárás nem kedvez a szilikonnak - és betejesedik.....
De vak sötétben....

Csak a menetfény


Menetfény és kék fény:-)

tompított és kék fény

Hátul csak úgy 



És akinek ez sem elég?????
1600 dollárért (most akciósan ennyi) ővé lehet 4 db FELNIS-LED-MOZI:-))) Ami viszont ilyent tud:-) (NAGYON KEMÉNY:-))


3 megjegyzés:

  1. Hello.
    Nekem is ilyen gyári óra volt a Suzukiban.
    Mivel 2 dines rádió került be, így kivettem.
    Viszont egy utólagos kormányvezérlés akarok felszerelni, amihez egy 12v-al működő adóvevő is van.
    Az órának a csatlakozóján van táp.
    Nem tudod véletlenül, hogy ezen a csatlakozón 12v lehet-e ACC szálon vagy a BAT-n ?
    A választ előre is köszi.

    VálaszTörlés
  2. Na ez nekem így kínai..... Az tuti hogy 2 állás van.... Az egyik ugye a világítással kapcsol..... A másik az óra. Szóval ki kell merned hogy melyik szalba van a fix 12v.
    De adhatsz neki akár a gyujtaskapcsolotol is kapcsolt 12vot

    VálaszTörlés
  3. Na ez nekem így kínai..... Az tuti hogy 2 állás van.... Az egyik ugye a világítással kapcsol..... A másik az óra. Szóval ki kell merned hogy melyik szalba van a fix 12v.
    De adhatsz neki akár a gyujtaskapcsolotol is kapcsolt 12vot

    VálaszTörlés