2014. szeptember 20., szombat

Benzinszintjelzés kiiktatása (Kredeb tippből)

Frissítés!!!
2014.09.19.
Mivel ma csináltam egy másik swiftet, így csináltam is egy képet.
Jelezve van, hogy "Kredeb" tipp...... ezért egy kis javítás.... Ő ugye ezt írta:
"A művelet pofon egyszerű, a bal oldali küszöb mellett fut egy kábelköteg, ebben kell megkeresni egy sárga alapon vékony piros csíkkal ellátott vezetéket (ebből csak egy darab van, a piros alapon vékony sárga csíkkal ellátottból pedig kettő), szóval ezt a vezetéket kell megszakítani egy kapcsolóval, és akkor rögtön el is fekszik az üzemanyagszint jelző."
Itt az oldal

Lehet hogy a sedan-nál más a vezetékköteg? De nekem az 1.3-asba és a tegnapi 1.0-ás, 3ajtós swiftbe is bizony 2db ilyen vezeték van.
Mint lejjebb írom - Én elsőre a jót vágtam el a sajátomban.....
Tegnap viszont nem a jót vágtam el elsőre
Itt a kép
Szóval ha az egyik nem megy....akkor meg kell keresni a másikat:-)




2014.03.23.
Benzinszintjelzés kiiktatása
Minden napra egy-egy hasznos infót szereztem be.
Egy másik motoros cimbim (Hadvezér) jelezte, hogy ha régi swiftem van, akkor figyeljek nagyon, mert sajnos a lakótelepeken szokás pár szemét öngyilkos jelöltnek (azért így írom, mert ha valakit egyszer elkapok, hogy más tulajdonát cseszteti Én bizony addig ütöm-rúgom amíg bele nem döglik) az a tankolási szokása, hogy mivel a régebbi kocsiknál a benzin szint jelző nem fekszik le zéróra – így látja, hogy mennyi van benne.
A swiftnek meg ugye a tankjához a legegyszerűbb hozzáférni.
Simán szétvágják a benzin csövet a kerék mögött – és a csőbe beletolnak egy kisebb csövet és már szívhatják is….
Nem az a gáz, hogy elvisznek 20-30 vagy tele tanknál 40L benzint, hanem az, hogy ha nem veszed észre akkor ugye a következő tankolásnál nem a tankba nyomod a benzint, hanem a kocsi alá…..
Rákerestem erre az infóra és valós……sajnos.
Egy példa
Már eleve egy új benzincső is több ezer forint. A fekmester.hu oldalon 3980ft
Plusz megnéztem. Nem 2 perc a csere ideje, mert rohadsz szar helyen vannak a felfogatások, bilincsek. És ha régi, berohadt, akkor szopni fogsz vele:-)

De erre is van megoldás.
Egy másik blogban (azenautom.blogspot.hu) írja a swiftes kolléga a remek tanácsot:-)
Én most a saját „alkotásom” írom le, de a dicsőség és a tipp tőle származik, amit ott is, itt is köszönök neki. (azóta már pár haver is átvette)
Szóval elsőre azt kell eldönteni, hogy hova rakjam a kapcsolót?
Az Ő ötletét követtem, de már a rendelés után 2 perccel sajnáltam. Azért az mindenkinek szemet szór, hogy ha több kapcsoló van elől valamiért. Mindenesetre vettem egy hátsó ablakos kapcsolót….. valamire csak jó lesz:-) 500ft-ot megért.
Szóval Én máshova tettem a kapcsolót, és nem is nagyot.

De a lényeg!
A vezető oldalon leszeded a küszöböt, a szőnyeget felhajtod – és találkozol a kábel köteggel.
Ott kikeresed a SÁRGA ALAPON vékony piros madzagot.
A kolléga leírásában csak 1 szerepel. Ott bizony nekem is, és havernak is 2db ilyen színű kábel fut.
Most az örülhet aki még a régi akció filmeken nőtt fel. Hiszen melyiket vágjuk el elsőre, hogy a másikat ne kelljen? Ecc-pecc-kimehetsz?
Nekem is, esSO barátomnak is sikerült elsőre a jót elvágni:-) Bár arra kíváncsi lennék, hogy a másik akkor micsoda?

Szóval a kábel elvágva, rásodorsz egy fél méter 2 eres vezetéket.
Ha igényes vagy akkor forraszthatod (nekem még az életben nem volt bajom a forrasztás kihagyása miatt). Ezután van aki csak szigetelőszalagozza – Én zsugorcsőveztem.
A kábelt elvezeted amerre szeretnéd. Én az ülésemnél hoztam ki.
Visszapakolod a kábel köteget, szőnyeget, sínt, küszöböt…..

Az ülés oldal burkolatába fúrtam egy 12-es lyukat, és abba csavartam bele a kis nyomó kapcsolót. Ime:


Szóval ez után nincs más teendőd, mint hogy leállás előtt kinyomod a kapcsolót.
Nálam, mint az látszik a videón olyan 30-40 másodperc kell az „elfekvésre”, és majd 1,5-2 perc amíg újra jól mutat (bár erre van ideje).


Ha elfelejted bekapcsolni akkor sem történik semmi, hiszen ez csak egy szintjelző. Nem vezérel, ad jelet semminek. Szóval járkálhatsz úgy is, ha csak simán elvágod a madzagot. Max nem látod mikor fogy ki a nafta – és akkor jöhet a gyúrás…..mert kocsi tolás lesz belőle:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése