2016. augusztus 27., szombat

Ablakemelő komfort modul (Titkos szemely munkája)

NO!
Egy titkos szemèly megalkotta és dokumentálta az eljárást..... ezt teszem itt most közzé, hogy nekem is meglegyen, és másnak is elérhető legyen. Mint írom Egy titkos szemèly munkája, az érdem is az ővé, hogy megosztotta ezt!




Amire szükséged lesz:
-Riasztó, amin van komfort kimenet
-Ablakemelő komfort modul
-vezetékek
-zsugorcső/szigetelő szalag
-forrasztó páka és ón
-30A-es késes biztosíték és ehhez foglalat
-rengeteg türelem
-6 doboz sör (legalább)
Nekem az ötlet a Citroen C5 láttán jött, melynél záráskor felhúzza az ablakot illetve behajtja a tükröket (ez nálam felejtős lesz a szoros tükör miatt), illetve ugyan ebben az autóban még az állandó szivargyújtó is tetszett ami már régebben elkészült.
Hosszas keresgélés és informálódás után rendeltem meg az alábbi termékeket hozzá (linkkel):
Phobos Radix-3T Autóriasztó: http://www.12volt.hu/product/phobos_radix-3t_autoriaszto/ (lehet kérni hozzá bekötési rajzot minden féle kocsiba)


Caesar Uniwin ablakemelő modul: http://autoriaszto.eu/Caesar-Uniwin-ablakemelo-modul


A Suzuki gyári szerelési könyvéből kinézve, hogy a Suzuki elektromos ablakemelője alapból testet tart, emelésnél pedig +12V ra emeli


Ehhez teljesen megfelelt a fent nevezett ablakemelő modul. Az autóriasztón van 2 állítható kimenet (aux1 és aux2), én aux2-re kötöttem, ez negatív vezérelt, így a szürke vezetékre kellett kötni a riasztó szürke/fehér vezetékét. Bal első ajtónál a zöld vezetéket kellet megbontani és bekötni közé az ablakemelőt, másik oldalon érdekes módon a piros volt a felfele menő szál.




Bekötögetés után következett a „dobozok” elhelyezése, mivel nekem 16cm-es hangszórók vannak az ajtóban, így az ablakemelő modul a gyári hangszóró helyén lett üzembe helyezve.


(A bekötési rajzok rengeteget segítenek, minden le van írva benne.) A riasztó tesztelése után már csak átt kellett programozni, hogy az aux2 kimenet záráskor adjon egy negatív jelet az ablakemelő modulnak mely utána már működteti saját magát beépített áram és időkorláttal. Az összeállt rendszerről a videót mindenki meg tudja tekinteni az alábbi linken: torolve

Egyenlőre még nekem is furcsa, hogy lehúzott ablakkal csukom be az ajtót és nem kell a kulccsal b*szakodni elég csak egy gombot megnyomni és mindent csinál magától. 













Személyes megjegyzések:

Mielőtt bárki elkezdi bevásárolni a holmikat azért nézze meg hogy a riasztója mire képes, és mérje le az ablak le és felhúzási sebességét.
Miért?
Mert pl. ami nekem van riasztóm 3 idő választható ki...... 
Maximum 4 sec! Ennyi ideig adja a jelet, és ugye felhúzásnál mindkét ablakot folyamatosan nyomni (húzni) kell.

A videón is lehet látni, hogy Pistinek 2,4 sec alatt felmegy az ablak, vagyis neki jó mechanikai rész is. (No meg Pistinek 75-ös akku van bent, nekem csak a sima 45-ös)
Nekem?
Nekem Akkurol... 4,69sec Majdnem a duplaja!!!!
Motor járatnál 3,38sec, de ugye mikor leállítod a kocsit, nem fog menni a motor se:-))
Ez pedig azt eredményezné, hogy nem húzza fel teljesen az ablakot.....hiszen 4 sec után megáll a jel, és az ablak ott áll meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése