2016. augusztus 16., kedd

Második nagyobb kiadás - futómű bajok

A múlt héten valahogy éreztem valami furcsaságot......de körbenéztem, nem találtam semmit.....
Csütörtökön leléptem a 2 nagylányommal Zakopánéba, mert másnap elmentünk Morskie Oko-hoz túrázni


Szlovákia felső része és a Lengyel szakasz KATASZTRÓFA kocsival...... millió lengyel, és ráadásul tötymőrgős, séta kocsikázós féle.... teljesen mindegy hogy milyen kocsival vannak 90-es táblánál jó esetben ha 62-vel mentek. Szóval alapban is előztem ahol tudtam, de mikor nem volt senki akkor átmentem motorosba:-)))
3 nap alatt nem is volt semmi gond, érzés...... max annyi hogy leért a tyunying lökös pár helyen:-)

Vasárnap elvoltam, Hétfőn meg a csajszimmal akkor menjünk vegyünk anyagokat az új koncepcióhoz:-)

Ekkor jött egy amolyan roppogás....de valahogy mindig csak indulásnál illetve ahol szarabb volt az út.
Majd eltűnt. Délután visszajött. Hívtam az SLC-s szakit, aki totál rendbe rakta a motort....hogy szerinte ez most mi lehet? Kuplung? Mert azt tuti megégettem.....
Közben átjött O. Jani barátom is, persze ilyenkor sosincs semmi produkció.
Dumálgattunk, majd elindultak haza. Én is.... olyan 100m-re lehetett mikor nyomtam a dudát mint a meszes, mert brutálul recsegett valami. Na ekkor már Ő is hallotta.
Gyors alányúlkálás.... ez bizony féltengely......


Hazajöttem (garázs - lakás 80m).....net..... közben feldobtam a kérdést.
Jani mester mondta hogy mehetek......Tomi meg előtte 20 másodperccel szólt hogy jön házhoz....ne menjek azzal már sehova.
No meg ugye ez nem 1 perces dolog, és nem tudni hogy hány fogas külső csukló kell.....19 vagy 20?


Gyorsan bedobom ide utólag (2016-10-02) a féltengely szétszedésének videóját hogy ez is meglegyen egy helyen


-hogy ígérte ma 16:30kor ott is volt a megbeszélt helyen......-
Mivel szétkapás - így a parkoló nem játszik, a garázssor nem)játszik.....marad anyámék garázsfelhajtója ahol elfér gond nélkül egy hiányos kocsi.


A művelet..... Más leírása szerint:
Féknyereg és tárcsa marad a helyén  
30as krova kell a féltengely anyához,gátló alján a 2 csavar ki,kormányösszekötő ki,fékcsö rögzítését kiszeded a kerékdob oldalán.
Jah és engedd le a váltóolajat 

A féltengely egy vastagabb csavarhúzóval kiugrasztható.
A jobbosnál van 3 csavar ami a toldást fogja a motorblokkhoz.
Nagyjábol ennyi.



A valóság viszont nem csak ennyi volt:-(

A féltengelyek csuklói szarrá voltak......
vagyis nem csak külső rész....hanem kompletten. Így lett a 20.000ft-os tételből SLC kedvezménnyel is 57.000ft
ÉS a poén? A gumiharangok sértetlenek voltak!!!! A féltengely meg GYÁRI vagyis 130.000-ret bírt.
A harangokat mi vágtuk fel, hogy mi van belül!!!
Hát ez..... a tűgörgő széthullva..... a csuklón 3db van, abból az egyik széthullott.....darabjaira.


Ekkor jött a további...... Ha lúd legyen kövér....
A lengőkar NAGYON odavolt..... ahogy mozgattuk a dolgokat elindultak az olaj és zsírfolyások a gömbfejekből..... Szóval kuka lett minden.
Ez most egy keményebb 90-100.000-res tétel. DE! Semmi bontott holmit........csakis új alkatrészekből lesz kocsi!








Holnap folyt köv..... illetve majd csütörtökön mikor ugye futómű beállítás következik......





Szerda.....
Tomi reggel telefonált hogy megvan minden apróbb holmi.... 34.000ft a végszámla
Nem gagyi szarokat vetettem, hanem amit Ő jónak gondol.
De nézzük a bolti árakat: JELENLEGI NAPON
Delphi lengőkarok a neten: 10990ft /db = 22000ft
Axiálcsukló: 1380ft/db                        = 2700ft
Kormányösszektő gömbfej: 3000ft/db   = 6000ft
Stabilizátor gömbfej: 2000ft/db             =4000ft
Szóval Ez így ha Én veszem meg a neten akkor 34700ft...... plusz vagy postadíjak, idő.....vagy utazgatás



A 9:10-es busszal irány Érd, Bárdi..... este megrendeltem a 2 komplett féltengelyt, azért kellett átmenni. Úgy is rég buszoztam a csajszival.
Ez a másik 57.000res tétel (SLC kedvezménnyel ugyebár, amúgy 80 lett volna)


Tehát jelenleg 92.000ft-nál járunk:-))

És mondják azt hogy elmebeteg vagyok, mert így már 1.692.000ft-ba van a kocsi:-)))
Lehet.....
Lehet hogy ennyiből egy másik, jobb autót lehet venni, de ennek legalább semmi baja nincs, ha meg van akkor azt rohadt gyorsan megcsinálom, megcsináltatom. Szóval lehet hogy sokba van, de legalább pattent, mint mindig.

A futóművesek is visszaszóltak, hogy holnap várnak szeretettel...... szóval csütörtök délre újra menetkész a járgány:-)))


15 órakor a művelet következett:-))




kb 1,5 óra alatt kényelmesen minden be lett szerelve.
Szemre beállítva (gyalázat volt:-)) és kész:-)
Szóval minden új, a bux indexem esett 91000ftot......



Csütörtök.......
Irány a futóműves......

 Az első állítás nem lett jó..... a próbakörön a kormány jobbra állt pár fokkal.....a kocsi meg balra húzott..... Visszementem, újra állították..... és kész:-)
7000ft.....








Szóval 99.000ft és kész...... most egy jóóóó ideig ismét nincs semmi gond.








MÉÉÉÉÉG KEDDEN......

A poén?
Minden kész, beülök, beindíttom és ismét valami koppanás......
Leállítom koppanás.
Tomi odajön nézelődik, Ő se talál semmit......
Majd a menet közben nincs semmi......

Engem viszont baszottul zavar...... este felmentem a garázs elé.... megemeltem a kocsit, aláfeküdtem és átnéztem mindent.....
Minden csavar a helyén, minden lemez feszes, megkoccoktattam a katalizátort nincs semmi baja, a lemez is a helyén.

Felnyitom a motorháztetőt..... fentről se látok semmit.....

Nézem a teleszkópot..... hát ott bizony van egy kattanást előidéző elem.....

A fém lap ugye a lengéscsillapító csavarjához megy..... onnan a kis tengelyén jár a rúdazat.... Mi van ha a beindításkor az első rázkodás lök rajta egyet és az az a fémes kattanás?
Kivettem a gecibe.....

ÉS? Nincs semmi kattanás:-)))
Most egy-egy nyikorgás van, de azt már tudom hogy a gumik csinálják.....főleg a hátsó ajtó gumijai....azt csak be kell szilikonozni.





Kövi héten......
Jó is hogy lekaptam mindent, mert forma változás következett be......
Eddig ez volt


Most ez lett




Ennyi, problémák megoldva


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése