2016. augusztus 26., péntek

3-5 ajtós swift hátsó csomagtérajtó nyitása elektromosan

Na szóval.....
Ez is eljött. Már vagy 1,5-2 éve tervezgetem hogy megcsinálom, de nem sok kedvem volt hozzá - főleg nem időm. De most megjött a kedv és a lelkesedés.
(Hangulat nélkül a szex se jó:-)


Szóval hogy csináld meg a 3 vagy 5 ajtós swifted csomagtérajtójának az elektromos nyitását?
Hát Én így csináltam......


Ami kelleni fog:
1db Központizár motor, 2 vezetékes, aminél elég a 25NM-es.....
Itt tudod beszerezni (jelenleg 890ft)
1db Kerékpár küllő (ha nem kapsz a motorhoz rudat, mint az a linkelt képen is mutatja)
Ezt ugye nem kell ecsetelni honnan tudsz szerezni, hiszen nincs olyan háztartás ahol ne lenne egy rossz bringa, vagy egy bringabolt) De ha rendelni akarod akkor tessék:-)) (jelenleg 40-100ft)



Ami ugye megvan, az a zárszerkezet.
Azt 3db csavar tartja amihez vagy csillag csavarhuzó, vagy egy 10-es kulcs kell....
Vedd ki az ajtóból a zárat, és a kép alapján fúrj bele egy lyukat



Szerkezetileg ennyi.......De ugye hogyan kösd be és össze a dolgokat?
A., van egy riasztód, amin van egy ajtónyitó gomb.
Ha igen akkor csak keresd ki a rajzokból hogy melyik az a vezeték, és hogy kapcsol?
Nekem olyan a riasztóm hogy több féle lehetőség van, de Én a gyári ajánlásra tettem. Ne lepődj meg ha nem működik azonnal, mivel az enyém 3 másodpercet késleltet, hogy ha véletlenül rányomsz valahol akkor ugye ne nyissa ki azonnal.
Ha megvan, akkor az esetek 99,9%-ban ez egy kimenő +12V-ot ad. Vagyis rákötsz egy jóóóó hosszú 1 eres vezetéket, elviszed hátra és a lényeg hogy az ajtóba menjen fel.
Én elvittem a vezető oldalon, a csomagtérbe átvittel a jobb oldalra, fel a gumikéder alatt, megfogattam az ajtónyitó teleszkópon és máris a zárpanelnél voltam.

B., Nincs riasztód.....
Akkor
B1., veszel egyet végre:-) Tudom ajánlani ezt a weboldalt
B2., csak simán egy nyomógombra kötöd...... aminek max "tyunying" szaga lenne, hiszen a jobb kezeddel eléred a gombot, de belefecölsz időt, pénzt.... miközben a bal kezeddel meghúzod a kart és már nyitva is. Pl egy ilyen kapcsolót...... (230ft)
B3., veszel egy távirányitós kapcsolót......pl. ilyet a vaterán (2-3-4000ft)


Szóval brutál sok kapcsolási módozat lehetséges, csak találd ki.

NO! Ha megvan minden kapcsolási alkatrész is, és be is van vezetékezve (most ugye nem részletezem hogy elől mit és hogy köss be, ha pl csak egy sima kapcsolóval csinálod..... a lényeg hogy hátra LEGALÁBB 1db +12V-os vezeték menjen!


Továbbá kelleni fog egy fúró (mivel kifúrtad a zár nyelvét, így már kéznél van)
Pár kötegelő (Én 2db nagyon használtam el)
Egy fogó
És ha nem akarsz nőgyógyászt játszani akkor egy flex

1., Bontsd le az ajtóról a panelt.....
2., vedd ki a zárat, és ugye fúrd ki
3., Told bele a lyukba a küllőt, hogy a "büytyök" beakadjon a nyelvbe, a másik végét pedig hajlitsd kampóra
4., a zár mellett vágj ki flexxel egy darabot a lemezből ami a kezed nagyságához passzol
5., told be a küllőt a zárral együtt vissza a helyére és a küllőt nyomd el JOBBRA
6., A lyukon keresztül amit vágtál a kampóra tedd fel a motor karikáját és kicsit nyomd össze a kampót hogy ne akadhasson ki
7., a motort olyan pozicióba told el jobbra hogy a mágnes része MAX-ra legyen kihúzva (mivel áram alatt befelé húz), és így még ne mozduljon meg a zár nyelve.
8., Jelöld be.....és arra a helyre fogasd fel. Ez lehet egy sinnel, amit utána pl. lemezcsavarral fogadsz fel, vagy mint Én....alátámasztod a motort, fúrsz 2 lyukat és kötözővel fixálod.
9., rákötöd a hátrahúzott vezetéket a + szálra..... földet (negatívot) meg pl az egyik csavar alá teszed.... persze leszigetelsz mindent.....
10., kész....mehet vissza a panel. Ha jól csináltad akkor nem kell szétszedni újra...









És a működése:




Vagyis ha totál nincs semmid a kocsiba akkor a legegyszerűbb verzióval olyan 3000ft-ból megvan.
Én mondjuk ilyen kapcsolót vennék...... hiszen ezen is van ON/OFF lehetőség..... max a fényerő állítást nem használod.... Ez 1990ft
A motor 900ft....a küllő 50ft..... Vagyis 3000ft-ból megvan minden. (na jó...meg kell 3-4 m vezeték ami 2-300ft)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése