2014. augusztus 27., szerda

Legyünk FEKETÉK:-)) több napos project....

2014.08.07. csütörtök
Százhalombatta
Tegnapi dögrovás után ma kicsit jobban ébredtem..
Gyerek oviba szállítva.....otthon semmi.....akkor hogy ne punnyadjunk irány a garázs.


ELSŐ LÉPÉS: KÖNYÖKLŐ

Találtam egy ezer éves, régi, szar, kicsi bőrkabátot.
Kidobni sajnáltam, még jó hogy megmarad:-))

A könyöklőn már hetek óta agyalok.....
pár centivel magasabb kellene - és valami anyag is rá, mert már megkezdte a nap. Ráadásul át kell szerelni a már lefestett fekete konzolra.

Mi sem egyszerűbb??

Szakácskönyv:
- Végy egy könyöklőt, vagy szereld ki a kocsiból
- Keres egy darab vastag szivacsot (még jó hogy az mindig van egy kertes háznál:-)
- Valami anyagot, amit rá akarsz tenni... (erre jó a bőrkabát ujj része)
És minden legyen egy helyen, térben, időben:-)
Valamint szükséges lesz pár darab pici facsavar és ragasztó (Palmatex)

A régi könyöklőt kend be ragasztóval, tedd rá a szivacsot......
Majd helyezd rá az anyagot )esetemben bőrt.....
2 oldalt rögzítsd le a facsavarokkal...majd szépen lassan oldalanként kezd el feszíteni a bőrt lefelé addig, míg a szivacs a kívánt formát nem veszi fel.
Ezt hajsd be, majd belülről - ha nincs ipari tűzőgéped, ami átviszi a műanyagot - a pici facsavarokkal tudod fixálni.

És kész.....
Az egész művelet nem volt 20 perc.





MÁSODIK LÉPÉS: AJTÓ KÁRPIT

Az ajtókárpitot 2 napja már elkezdtem a szokásos ED China módon.....vagyis lefújtam matt fekete festékkel a szövet anyagot is. Igen, de ez ugye keményedik, így nekem nem megfelelő.
Így újra levettem a kárpitot. Most kellett volna videózni:-))) A 3 perc lement 20 másodpercre!!!! 20 sec alatt kivettem a kilincs burkolatot.
Szétcsavaroztam a panelt. Elmentem..... vettem fekete neoprént, amivel a hangszóró kiemelő is lett csinálva.7
Ebből levágtam 2 csíkot....és felragasztottam. A hangszóró kiemelő is sorra fog kerülni, ezért direkt több anyagot vettem, de ma ezzel nem foglalkoztam. Azt meglehet otthon is csinálni.
Sniccerrel kivágtam a kapaszkodót, kapcsolópanelt...de csak hosszába, így az is feszíti majd.
És a végén mehetett fel a helyére, a már ezüstre fújt kilincstakaróval.


Ezek közben már szárad az összes levehető kis műanyag bizbasz..... hangszóró takarók, alsó elemek.....szóval minden, kivéve a műszerfal héj.




HARMADIK LÉPÉS: ELSŐ LÖKÖS
Mivel még mindig csak 11 óra volt, így akkor essünk neki.......
Ahogy gondoltam...... alig több mint kényelmes 1 óra volt a tyunyigot levenni, az eredetit feltenni......


Mivel lent van, így akkor essünk is neki.
- Ahol megvolt pattanva a gittelés, azt levertem, és újra gitteltem
- Az alsó részből levágtam az alsó toldás, hogy ne érjen le legalább ott ahol sokszor használom (pl, a képen látható garázsfeljárón)....ez kb. 1-1,5cm-er.




Mára ennyi jutott, a nap végére egy kis balesettel:-)) A felxkorong gondolt egyet és felrobbant....
Szerencsémre egyrészt rajta volt a flexen a védő, ráadásul az idom alját vágtam, vagyis védet a lökös.
Egy darabka viszont így is a nők általi kedvenc ujjam találta el és belevésődött. Észre se vettem, csak mikor már csurgott a véééééér:-))
Kiszedtem a darabot egy érszorító csipesszel.....majd bekötöztem. Ekkor vettem észre, hogy a korong fele a földbe landolt úgy 10cm mélyen.....volt ott erő, meg fordulatszám.-)))



Holnaptól megyek és kezdhetem a csiszolást...... gittelést, csiszolást.... most adok neki időt, mert most lesz a véges eredmény. És mehet a fényezőhöz a végén.




2014.08.16. szombat.
Százhalombatta
No a csiszolás még nem játszik......de azért ügyködök.
Ma felmentem Pestre a csomagtartóért.....Ez majd kap egy kis festéket, mert nem mai darab:-)

illetve ott jutott eszembe, hogy 2 utcára van a fóliás ember. Így odacsörögtem és egy füst alatt (ha füstölne a kocsi:-) vettem fekete karbont is a tartalék mocitetőre - ami ugye kell majd az NKH-s szemrevételezéshez.

Hazajöttem és befejeztem a gyerekülést is.
A fekete neoprém anyagból behúztam az ülést, mert ugye ott aztán van hajlat, ív - szóval ha az szarul sikerül, akkor hozzá se kezdek az ülésekhez.
De elég elfogadható lett......


És a különbség eddig....
Élőben sokkal látványosabb.....a kép valamiért nem adja vissza a nagy kontrasztot a 2 szín közt


A jövő héten ismét van 6 napom....... szerintem haladni fogok:-)))) Főleg hogy ha minden igaz lemegyünk anyóshoz, így nem cseszeget senki - max hogy "gyere máááá enni":-)
Így kedden veszek még festéket, anyagot - és összerakom a kis pakkom.....így lent is tudok bütykölni.




2014.08.20.
Helyszín: Jászladány
Anyósnál dekkolok....a család elvan, Bella cicázik, libázik, barátkozik.
A drága nejem se cseszeget, hogy miért nem vagyok ott....hiszen mellettük ücsörgök vagy 10m-re a kocsinál. Szóval tudok haladni.
11-kor érkeztünk. Ebéd, és nekiestem.
- Hátsó ülés támlák ki
- hátsó ülőpárna ki
- oldalelemek ki
- első ülések ki
- panelek leszerel
Ennyi maradt a kocsiba:

Egy alapos takarítás, porszívózás......a haverék előtt valami családos kocsi volt, mert összesen 8db színes ceruzát szedtem össze, illetve a különféle burkolatok alól még pár színezőfüzet is előkerült:-))

Festés.....
- szőnyeg (Ed China módszer) lefest

- panelek lefest

majd minden visszaszerel.......



Karbonozás.....
A megmaradt karbonnal se a kukát keresem......
Elhoztam, így az ülések paneljeit lekarbonoztam......


Varrás......
Após itt röhögöt, hogy bár 2 nő is van a portán, abból az egyik varrónő volt fénykorában (Anyós 73 éves) mégis Én varrom az üléseket????
A lényeg, hogy vettem 3m fekete .....hát a franc se tudja mi a neve az anyagnak. Nem termovelúr....de hasonló.
Az egyik oldalán hosszú szálak vannak, a másikon rövidek, és olyan mint a plüss. Ha jobbra húzod a kezed akkor elsimul, a balra akkor meg torzonborz lesz. A gyereknek rohadtul bejön, mert tényleg puha, bársonyos. Mivel hátul 99%ban - ha egyáltalán ül a kocsiban valaki - akkor az Ő.....szóval jó lesz, mert ha megállunk valahol akkor itt aztán eltud aludni:-)
Szóval a téma egyszerű!
- Fogd meg az ülést
- tedd rá az anyagot
- vágd körbe a megfelelő méretre
- és szépen öltsd rá körbe, a kritikus pontokon inkább 2x, vagy egyenként, de akkor csomózva, hogy ha elszakadna a cérna, akkor se az egészet kelljen újra varrni.

A háttámla már kicsit neccesebb, de az eljárás ugyan ez.... Ott viszont már kicsit húzd a anyagot, hogy a fejtámla formáját is felvegye.... De kész.....

Oszt eltelt a nap...... sajnos a nyár vége szemmel is látható..... 20 órakor már sötét van.



2014.08.21.
Még mindig Jászladány

reggel befejeztem a másik háttámlát...... itt egy kép, hogy milyen is az anyag:-) Még rajzolni is lehet rá:-))
persze 2 simítás, és már nem is látszik:-))

Mivel kész lett, lehetett a hátsó részt visszaépíteni
visszakerültek a panelek, műanyagok, ülések.......
Még időben, mert a drága nejem kitalálta, hogy ha már jó idő van, akkor menjünk el a Jászberényi Állatkertbe.....ahol is elröppent az idő, olyan szinten, hogy ugye ki nézi az órát.......
Megyünk kifelé....de a kapu zárva....
Nekem feltünt, hogy sehol senki, de hogy mindenki elmegy, és nem is figyelik a teret......ráadásul ránk zárják az kapukat??? De végül sikerült találni egy még nyitott kaput:-))) Igaz 15 percig mindenkiben benne volt a camping feeling:-))






2014.08.22-23-25, 26
Még mindig Jászladányi munkamenet

Már csak az első ülések és a műszerfalazás van hátra.
Az első üléseken is elkezdtem a munkát....
Ezt azonban másik topicba teszem, hogy ha kell valakinek, akkor hamarabb megtalálja.
Első ülések ....Én bőrrel csinálom meg, vegyítve ezzel a fekete anyaggal......

És mikor minden bent van:


2014.08.28
És ma részben (hiszen ugye sose lesz 100%) kész a belseje........
A már hetekkel ezelőtt lefújt elemek bekerültek.....és mivel nem vitt rá a lélek, hogy a teljes műszerfalhéjat is kicseréljem, így a szerzett, lefújt elem lent maradt a pincébe, és inkább csak kimaszkoltam a belsőt és telibefújtam......
Bekerült a bőr váltószoknya, amit 2 napja varrtam unalmamban.....
És minden más.......
A Voltmérőt és a többi kütyüt is felhoztam az új középkonzolon......


Szóval nagyjából KÉSZ.....
Még vannak finomítások.
Mivel a szelőzőbetétek kiszerelése még a szétszedett műszerfalból is nehézkesen jön ki - így itt más megoldás kell. Szóval fogok venni ezüst akrilos "filcet" és azzal színezem be.


A képek itt találhatóak: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése