2015. március 16., hétfő

Új alkotásaim 3. Húzunk be egy GS ülést is.....ami egy lépés már csak a Gti-hez:-)

Megcsináltam ugye az üléseimet, és az ajtópanelt.
Ez cakumpuder anyag és munka díjban : 12500+ 7000ft = 19500ft

Erre a cimbora lecsapott rá, és elvitte.
Cserébe adott 2 GS ülést és egy 10.000-est az anyagra.
Mindenki jól járt:-))
elsőre ezt hittem:-))


No kérem szépen a GS ülés egy szopás:-)))
Annyi benne a hajlat és a mélyedés, hogy míg a fekete ülésemet 8 óra alatt megcsináltam.....

A terepmintást 7 óra alatt.......

A GS ülés 14,5 óra volt!


És mi kell hozzá?? Mi ment el?
2 doboz Palmatex meg egy pici!                  2600ft
ajtópanel 2x30cm terepmintás anyag           2400ft
üléshez szivacs                                             1100ft
gép cérna                                                      1200ft
fekete hímzőcérna                                          500ft
Az üléshez a terepminta 1m                         3400ft
fekete POLÁR 3,5m                                     4000ft
egy ecset                                                         150ft
Fólia a panelra 30cm                                    1000ft
............................................................................................
                                                                      16350ft

Ha valakinek kell, akkor ezekért egybe 12.000-ret fogok kérni, hiszen dupla annyit dolgozok vele.
Tehát munkadíjjal együtt:                             28000ft
Grátiszba csinálok hozzá egy ugyan olyan mintás váltószoknyát:-)




No de mivel nem titok semmi......így az eljárás:
1., természetesen szedd szét az üléseket

2., Első az ülőrész!
A szokás szerint az alj-anyagot ragaszd fel a szivacsra.....
Tedd a másik oldalra az anyagot (terepminta)
jelöld be a csíkokat
Varrd össze

Ezután vágj le egy csíkot a termo POLÁRból és kicsit feszítve varrd rá a terepintás oldalára úgy, hogy az eleje legyen üres.

Ragasztózd be az ülést, helyezd rá a szivacsos részt......
Majd feszítsd.....és fektesd körbe a  POLÁRt......ha szerinted jó, akkor hajtsd vissza ragasztóz, és simítsd rá.
Ha megszáradt, akkor pofára fel, és lehet alulról körbevarrni kézzel, a fekete hímzőcérnával.

És kész....

Jöhet a hátrész.,......Na ez a szívás....

Fogd meg az háttámlát (HT a továbbiakban)
Tedd rá a  POLÁRt.....majd vágd nagy ráhagyással körbe, hogy az oldalain vagy 10cm-er lelógjon.
A fejtámla is legyen benne!!!
Illetve a közepét is vágd ki, hogy azért még a HT-hez is hozzáérjen ne csak a támasztó részhez.
Hajsd fel, ragasztóz.....és simítsd rá az anyagot.
A kis lyuknál vágd körbe, ragasztózd be...és simítsd a lyukba.

Miközben szárad mehetsz varrni.....
Alj...szivacs....összeragaszt.....terepminta....jelöl.....rávarr....
Majd vágj egy 10cm-es csíkot a  POLÁRból és varrd körbe az anyagon. A TETEJE legyen üres, hiszen az megy a lyukba

Felfordít....ragasztóz.....és simítsd az alj-anyagra a  POLÁRt.....

Mehetsz a HT-hez. A szivacsos részt ragasztózd be......körbe....amennyire tudod a szélein is.....középen egy jó nagy adagban.....
Tedd be a helyére, mint egy betétet. és nyomkod bele.....
Mivel mind a 2 fő rész  POLÁR, így kb 1-2 perc alatt már csak nehezen veszed ki onnan.

Mikor megszáradt, akkor az eleje kész.....részben
Az alját varrd le kézzel.......majd a terepet is hajtsd át a lyukon, és amennyire tudod varrd le a bőrhöz közel, így az alatta lévő anyag nem is fog látszani.


Az egészet megfordítani.....
A hátulján szinten terítsd rá a  POLÁRt..... hagyj rá egy 10cm-ert.....
Hajtsd fel......ragasztózd be a fejtámlát és a zippzarr külső oldalait (erre jobb pl. a tubusos ragasztó)
Ha megszáradt, akkor a zippzarr mentén vágd ki a közepét. A felső lyuknál ha az elejét jól csináltad, akkor elég ha csak ívben vágod ki.....

Eleje-hátulja rendben.......

Az oldalait már Te döntöd el.....
Elején varrod össze.....a hátsó résznél......vagy középen.
Ha elcseszted a vágást, akkor nem fog összeérni sehol......így egy plusz betét kell majd bele.
Nekem az egyik ülésnél lett egy ilyen lyuk.....kb 6x4cm-en.....anyáztam is:-))
És ugye ha már betét?? Akkor az minden oldalra kell....hiszen hülyén nézne ki, ha az egyik ülésen elől vannak a varrások, a másikon meg elől-hátul.

Így ívre vágtam......(ív +2cm) és leragasztottam.
Mivel a háta nagyjából egyenes (ahol nem, ott meg már csak hajtani kell az anyagon), így ráterítesz valamit ( POLÁR....a mintás anyag.....műbőr....) és levarrod kézzel apró öltésekkel.

Én úgy csináltam meg, hogy az ajtó felüli rész (amit az ember többet fogdos) ott műbőrt varrtam, a belsejére meg a terepmintát.


Varrás, hajtás, varrás....ragasztás....varrás.....
És a 14 óra 24. percében letettem végre a tűt.
Az ujjaim égtek, és már bekeményedtek a kb 8 óra kézi varrástól.....

De kész!
itt látszik is..... a felénk eső rész fekete műbőr....a 2 belső meg terepmintás.



Az alsó paneleket pár napja csináltam meg....... mivel katonai....így legyen az is olyan....

Az ülést összerakjuk.....feltesszük a panelt, és KÉSZ.......





Lent a kocsinál megpattant a kilincs belső burkolata. Mivel elrepedt (még nem tört szét) így azt is bevontam fóliával

És jöhet a legrosszabb:-)))
Lecippelni mindent a kocsihoz (Lakótelepen lakom.....)
Elsőre levittem az vezető oldali ülést.....elmentem a garázshoz......kivettem és elcsomagoltam a fekete üléseket....majd kitakarítottam a kocsit (ha már üres:-)
Betettem a terepmintást.

Hazajöttem.......üres anyós oldallal, és ajtópanelek nélkül

feljöttem.....majd lementem a panelekkel......
ment fel a helyére....

majd újra feljöttem......és mehettem le az üléssel.....
És kész!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése