2015. február 10., kedd

Nem értem.....csak nem megint velem van a baj?

Egyszerűen nem értem........
Itt most nem a kor, nem, vagy bármi más a befolyásoló tényező......
Egyszerűen nem értem, hogy lehet olyan ember bárhol, aki vesz X dolgot, aminek tudja/érdekli 1 funkciója.

Pl. Veszel okostelefont, mert az ma menő - de csak telefonálásra használod.
Akkor minek adtál érte sok-sok zsetont???

Mivel ez ugye autós blog, így most ugyan az az autóknál is......
Valaki vesz egy kocsit.
De az alapvető dolgokkal nincs tisztába. Van jogsija, megveszi a kocsit, vezeti.....de semmi mást nem tud. Nem kell messzire mennem:-)) A nejem is ilyen. Ő vezet.....de egy apró dolog is már gondot okoz neki. Az utolsó ilyen ha jól emlékszem az volt, hogy lelazult az ablaktörlő....és pánikba esett....
Megjegyzem a csomagtérbe neki is ott egy szerszámkészlet!! És ugye 1db 12-es csavart kellett volna csak meghúznia.
Nő........

De erre van ellenpélda is, nem is egy. Mikor a NŐ keni-vágja a témákat, és nem rohan csavarkulcsért a szomszédba.


Ellenben mikor meglett férfitársaimnak nevezhető egyének dobálják a kérdéseket, kéréseket azon már Én is kidőlök. Akkor meg már sírok, mikor közösségi oldalakon teszik ezt, rálépek az adatlapjára és kiderül, hogy amúgy műszaki, gépész végzettségű, vagy épp annak tanul. Mert jó. Egy bölcsész legyen hülye hozzá.....valamiért nem véletlenül azt a szakmát választotta.

Szeretnék példákat felhozni hogy milyen alapvető dolgokat nem tudnak emberek, de nálam alap, hogy sem embert, sem a kocsiját nem anyázom. (az hogy béna balfék...nekem nem lesz jobb tőle)
Inkább ismét a segítő szándék bújik elő bennem.

Így kedves férfitársaimnak nevezhető egyének!

Ha már nem a nődre költöd a pénzed és kocsit, motort veszel, akkor azért elvárható, hogy némi alappal tisztában legyél. Ezt pedig csak úgy tudod megszerezni, hogy utánaolvasol dolgoknak, és nem rögtön kérdezel. Nem hiába elsőre tanul az ember, és csak utána lép ki az életbe.
Vedd meg, kérd kölcsön a kocsid ilyen-olyan szakkönyvét, és olvasd, lapozgasd. Minden beszerezhető a netről is, csak néha nem éri meg. Én ugye megosztottam itt 2014-ben egy szervízkönyvet, ami 100.000-rembe került végül, mert egy köcsög szemétláda felnyomott. Szóval nem mindig jó a netes cucc. De gyárilag - LEGÁLLIS - megvásárolható. Olyan dolgokat is meg fogsz belőle tudni, ami a rohadt életbe nem kell majd, de ez ugyan olyan, mint a 2-3 ismeretlenes egyenlet.....Én a mai napig nem alkalmaztam még sehol:-)

Ha ez megvan, akkor ugye bárhova nyúlsz manapság - kell hozzá szerszám.
Csak a háztartásra kell gondolni. Ha fiatal vagy akkor még vannak elemes holmijaid....ha felnőtt, akkor pedig a gyerekednek vannak játékai. Tehát elméletileg már van otthon kis csillagcsavarhúzód, és nem egy kés hegyével csavargatod ki az elemfedőket:-)

Ebből is adódik, hogy ha van egy kocsid, akkor egy ÁLTALÁNOS szerszámkészleted legyen már!!
Mivel ugye swiftes körökben mozgok....így csak hirtelen pár példa:
csillag vagy villás vagy csillag/villás kulcs szett.....8-10-12-13-14-15-17-19 méretben
Ha profi akarsz lenni, akkor villás/racsnis csillag kulcsot veszel.....és rohadt jó vele dolgozni!!!
Legyen egy jóféle csavarhúzód.....hosszabbító fejjel, bitfejekkel, racsnisan.....a kép csak illusztráció..a Tescóban is nagyon jóféléket lehet kapni!
Ugyebár nem mindig kell cserélni, de HA KELL, akkor érdemes egy gyertyakulcsot magadnál tartani. Az hogy a gyertyák elmennek 30-40-50-60.000km-ert csak egy általános dolog. Jártam már Én is úgy, hogy az ZSír új gyertya 10km-ert ment..... Szóval tudnod kell, hogy neked melyik méretű kulcs kell...
És ugye egy olajszűrőfogó sem árt.....hiszen pl. egy olajcserét már otthon is eltudsz így végezni...
Nekem pl ilyen van


Ha ezek megvannak, akkor már képes vagy nagyon sok dologra otthon, és egy kis dobozba elférnek akár az ülés alatt is.




Ezek kellenek/kellhetnek bármikor.
Elég gáz szitu, mikor bajba kerülsz és egy darab 13-as kulcs miatt döglesz az út szélén.
S az is csak 1-2-3 alkalommal működik, hogy a havertól kérsz kölcsön......mert Ő is megfogja unni.
(Hasonló a cigilejmolás...... neki is pénzbe került, és nem kölcsönző)
Szépen lassan összelehet rakni egy normális kis készletet. Ha pedig van helyed is??? Akkor jöhet a többi..... fúró, flex, hegesztő....stb.

És a lényeg!
Mielőtt kérdezel elsőre is nézd meg mi a pálya.
Szerintem elég durva, mikor valaki azért fizetne, mert nem tud pár csavart kitekerni.
Miért??
- Nincs szerszám?? - miért nincs?? Vegyen. Vannak ezek a 100ft-os piacok. Egy csillag-villás kulcs szett már 1000-1500ft-ért kapható
- nem tudja hol a csavar?? - nézd meg....de ha meg se nézed nem is fogod tudni
- lusta - no ezzel már nem lehet mit kezdeni. Csak utána ne sopánkodj, hogy mindenki "lenyúl"

Régen volt ez az apa-fiú kapcsolat. Sajnos manapság ez tudom egyre jobban hiányzik, hiszen sok a válás is (Én is benne vagyok, bár a nálam csak lányok vannak). Én is apámmal szerelgettem. 1,5 évesen már szétkalapáltam egy komplett beépített szekrényt:-))


Szóval ne legyél láma....ha elakadsz akkor kérdezz nyugodtan - akár engem is.
Én se úgy születtem, hogy mindent vágtam. De ha érdekel valami akkor annak mindig utánaolvasok.
Vannak dolgok amiknek nem állnék neki egyedül - de nem ok nélkül!
Bizonyos célszerszám hiányába csak a gányolás marad. Utána meg a gagyi kérdés, hogy hát a szerelőm ezt-meg azt csinálta mondta. Aki ilyet ír magát égeti, hiszen leríííí róla hogy kamu.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése