2015. január 14., szerda

Tört, szakad csavar?? Tipp-tanács

Aki ezzel küzdene - annak egy kis esti mese, olvasnivaló.


A legfontosabb!!!
Legyen nálad colos és metrikus szerszám is kis méretbe!!!
Magyarázat lejjebb!!



Sajnos manapság 2 lehetőség van.
A., nincs a csavaroknak minősége (amit nem hiszek hiszen szabvány)
B., baszott erős vagyok, és mit nekem egy csavar.

Bence cimbinek mikor csináltam az első lökösbe beszerelt ködfényszórót, akkor ugye le is cseréltük a lököst. Ott is szakadtak el a csavarok, de itt nem volt gond, hiszen pótoltuk másikkal.

Pár hete szerványolt (okát ne kérdezzétek, mert Én totál fölöslegesnek érzem) egy első/alsó stabilizátor rudat.
Ezt ugye 1-1 bilincs tartja a szilentnél, amit alul a gyárilag kialakított helyre kell felcsavarozni 2-2db M8-as csavarral (M8x20-25 már elég). A helye, menete megvan.

A gondok:
A., a két bilincsel már eleve át lett Bence verve. Persze az eladó ilyenkor mindig esküdözik, hogy neki ez volt bent, így volt, ilyen volt.... A probléma?? A gyári csavarhelyek távolsága 60mm.....itt az egyik bilincs 70mm a másik 75mm volt... Nem egy fajta vasból van....és eleve a belső átmérője se a 38mm-es szilenthez lett alakítva. De a fő gond a csavarok furatainak távolsága.....ezt megoldottuk. Befogtam a satuba és összébb nyomtam.

B., az évek alatt ugye egyrészt rohadt is a menet, másrészt pedig tele ment kosszal, illetve alvázvédővel. Kipucolgattuk, a csavar el is indult befelé.....majd már mikor bent volt vagy 15-20mm a menetből, egyszerűen tőben eltört a csavar.


Mi ilyenkor a megoldás??
A lúzerek rögtön azon agyalnak, hogy hát akkor fúrnak máshova egy lyukat. Abba vágnak menetet.
A probléma, hogy nem lehet tudni, hogy itt egy hegesztett anya van (mint pl. a motorháztetőnél) vagy egy eleve vastagabb anyag.

Szóval akinek ilyen problémája lenne???
NEM KELL BESZARNI!

1., elmész és veszel egy csavarkihajtó szettet. Én ezt itt Battán 2100-ért tudtam venni. Nem egy alkalomra veszel szerszámot!!
2., Ha szerelsz, szerelgetsz, akkor ugye alapszint, hogy némi szerszámod legyen otthon. Egyszer-kétszer elmegy, hogy a haverodtól kérsz kölcsön, de amint baja lesz a szerszámnak, hidd el SOHA többé nem fogsz vele vagy nála szerelni:-)) Szóval tessék a sok tunning holmin kívül szerszámokat is beszerezni.......Számomra nem is férfinek nevezhető élőlény az, akinek 20-25 évesen nincs egy normális, alapszintű szerszámosládája (kalapács, fogó, csavarhúzók, villáskulcsok.....vagyis ami minden háztartásban kellhet....és ugye akárhol laksz lyukat is biztos fúrtál, vagy fúrattál már....
Szóval van egy fúród és jó pár fém fúrófejed......

3., Némi csillag vagy villáskulcs - kis méretekben is.



És akkor a művelet:
1., jelöld meg a menet közepét
2., pontozd meg (így nem ugrik , mászik el a fúró)
3., fúrj elő valami picivel (2-3-as fúró)
4., Utána jöhet valami nagyobb. Pl. egy M8-as csavar menete ugye kb. 1-1mm, vagyis az anyag önmagában csak 6mm. Így ezt max 5-ös fúróval ajánlom, hiszen így is csak a menet fogja tartani.
5., Ezután kezd el behajtani a kellő nagyságú csavarkihajtó fejet - természetesen fordított irányba!!!
Mikor ráfeszül (mert rá fog, hiszen ez kúpos fejű) jöhet a villáskulcs. Ahogy tekered úgy - mivel nem tud beljebb menni - ráfeszül a menetre (az eltört csavarra) és elkezdi kifelé hajtani.

És a felső magyarázat!
Legyen nálad colos és metrikus szerszám is, mert mi belefutottunk.
Az első fúrat 4,5-ös volt ehhez a középső kihajtó kellett volna, aminek 5-ös kulcs a feje.....
Az eggyel nagyobbhoz pedig 6,5 de inkább 7-es kulcs kell.

No most ugye az esetek 99%-ban a szerszámkészletekben max 6-8-9-10-11...stb kulcsot kapsz.
tehát most úgy is megyek az áruházba shopingolni.....veszek is egy 5-7-es kulcsot.


6., kiveszed az eltört csavart - és kész

Esetünkben, mivel a menet a szar és nem a csavar - így majd át kell menni rajta egy menetvágóval, hogy ahol beült a rozsda, vagy az alvázvédő - azt onnan "kivágja".



Nem saját videó, de akinek vizuális anyag kell annak itt az eljárás. Itt másféle csavarkihajtót használnak....de ugyan az a technika. Elsőre a jelölés, fúrás
Utána a menetkihajtás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése