2015. január 20., kedd

Ablak spricni és a mocitető bovden igaz története:-)

A tegnapi napon (2015.01.19.) felkerült ugyebár a tyuuning mocitető.

Mint azt írtam egy gondom van csak.....valaki volt olyan OKOS:-), hogy a díszelemet simán rápakolta a tetőre.....csak a fúvókát nem vette ki, vagy nem alakította át.
Ez az igazi hóbortos elme:-)

Pedig ha kiveszi akkor lett volna könnyű dolgom. De így???
Elsőre is elgurultam a Homasitába, ahol is vettem valami 270ft/db áron 2 fúvókát

, és toldó betétet a csőhöz 80ft/db áron.


Itt jött az első sokkkkk:-))
Akartam bevinni egy darab csővet, hogy mekkora toldó kell (van több méret is ugyebár).
Nyitom a mocitetőt....nem nyílik.....
Ott szaroztam vele vagy 4 percig mire nagy nehezen fel tudtam nyitni. Ahogy néztem a bovden már szakadozik, és ugye nyúlt....ezért nem pattan fel a tető.
JAJ de nagy az öröm:-)))


Szóval megvettem a fúvókát, toldót....vettem még tartalékba csövet is.... és ha már ott vagyok akkor vettem a gyári lököshöz rendszámtábla tartót párba 550ft-ért. No meg mivel jól vizsgázott nálam ez a full gumis ablaktörlő - így az anyósoldalt is lecseréltem 490ft-ért.
Sajnos a Homasitába bovden nincs ugyebár..... akkor mi lészen?
Az eladó srác mondott egy boltot. Telefon, net....kikeres, szám....felhív. Van? Nincs - de 1 óra múlva lesz.... OK.... kártya vagy KP?.....Bármi....OK....érkezem:-)

Így elmentem (ez itt a reklám helye) a

-be, és tényleg ..... ittam egy KV-t a sarki dohányboltba, elbeszélgettem az eladó/tulajné-val....és már ott is volt a férje a bovdennel.



Irány haza.......



Elsőre a bovden, hiszen elég nagy szopás lenne, ha épp akkor szakad el, mikor tényleg ki kellene nyitni a motorteret.
Lépésekben:
1., Vedd le a kormány alatti burkolatot, vedd ki a nyitó szerkezetet
2., akaszd szét a bovdent és a nyitófület

3., Bontsd le a bal oldali kerékjárat burkolatot.....és akkor látni fogod a kis gumidugót benne a bovdennel. És ezt az egészet kihúztam, a dugót meg befelé benyomtam.......


4., Fűzd tovább a bovdent......majd az ablakmosótartály mögött/mellett jön be a motortérbe
5., A hűtő mellett még van egy kanyar és már elől is vagy a zárnál

Itt is kiakasztod és kész vagy........50%-ban:-)
Ilyen volt már a zárnál....




Beszerelés fordítva.....
 A kis gömb fejet beakasztod a zárba.....és a hordós felét elkezded visszafűzni. Én a gumidugót megvágtam, és csak akkor tettem be a lyukba, mikor már a bovden is átment (amúgy belülről kifelé kellene dolgozni, de ugye a nyilást képtelenség megtalálni.
Erre egy jó tipp!!
Mikor a régi húzod ki, akkor köss rá egy zsinórt.....így utána az újat már belülről kitudod húzni a zsinórral. De ez nekem csak utána jutott az eszembe:-))
Elsőre tuti hogy erre-arra megy...és rohadtul nem látni semmit..... De végül (10 perc, 4. probálkozás) a helyére csúszott. Zárba beakaszt, összeszerelés (burkolatok, csavarok) és KÉSZ!!!
Kényelmesen olyan 40 perc volt, de a vesém lefagyott:-))




És akkor a spricni.....
Elsőre is hol??
A tető vége ugye megemelkedik..... kiválasztottam a helyet, és kifúrtam.
Ebbe már belehetett csavarni a 2 fúvókát.
A gyári abblakmosó vezetéket (ezután csak AV-nek nevezve) elvittem a torony másik oldalán be a szellőzőrács alá. Az első pattent utánig ért. Itt lett betéve az Y ág....majd egy darab csővet rátéve a rács első oldalán csináltam egy fúratot, és azon átment az AV. Kimértem, elvágtam, felnyomtam.
Az Y ág másik részére is vágtam AV-t....tovább vittem a szellőző alatt....ismét egy lyuk...és mérés, vágás, felhelyezés.
Lecsukva a tetőt így nem törik semmi, mert sehol nem ér hozzá az AV-hoz.


Elsőre is próba......
Mindenhova ment a mosó....csak az ablakra nem:-)))

Egy kis állítás (belenyomsz a lyukba egy kis valamit - pl. gombostű) és arra hajtod amerre akarod.)
és már jó is lesz.....



Szóval kész.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése