2016. november 7., hétfő

Általános kérdés: MIÉÉÉ ZABÁL ENNYIT???

Nos jön a tél, és egyre többet merül fel a téma: miért eszik ennyi-annyit a kocsi.

Aki megnézni nekem a fogyijaimat a téli hónapokra, a vezetési stilusomban az láthatja hogy nekem a 2000-res, 1.3-as, GLS

Itt is látszik hogy kibaszott nagy kamuzások azok a szövegek hogy eljársz 4-5L-er.
Vagyis nem......
2015. novemberében látszik is, hogy a 10-7-9-10L után 4,77L lett a fogyim.
DE! Ezt Százhalombatta - Székesfehérvár közt tettem meg. MAX 2500-as fordulatig pörgettem, és zöld hullámom volt. Szóval ha beállsz nagytata tempóra, akkor nem fog enni.
Ahogy Én szeretek menni (2800-4000-res fordulat közt) úgy ugyan ezen a távon 5,7-6,2L közt eszik.
Ez tiszta sor. A haverom most vett egy 0km-es HONDA motort. 4000-res fordulaton 2,8L-ert eszik, 5000res fordulaton meg 4,3-at. Arányaiba ez kurva nagy emelkedés.

Ha meg kis távokat megy az ember akkor ugye tiszta sor alapjaiban is, hogy a kocsi nem melegszik be, így nyitva a szívató.......simán eszik 9-10L-ert is.
Én télen a legtöbbet a melóhely és a lakás közt ingázok. 4km..... Mint látszik mindig 7L fölött vagyok. Ha benne van még több indítás - mint pl éjszakás melóból hazajövök és 1,5 óra múlva viszem a gyereket az oviba akkor már simán 9-10L is kijön.

EZ ÁLTALÁNOS...... 2015 májusában motorfelújítás volt.....mint látszik totál ugyan az lett a fogyija, tehát nem a motor állapota befolyásolja.





De akkor mégis mit lehet tenni, megnézni?
Mert tegyük fel hogy nagytata tempót nyomsz 99%ban.....ahol tényleg 6L alatt kellene lenned - HOSSZÚ TÁVON!!! Hiszen 3-4-5-6km-en ugyan úgy nem melegszik fel a motor, vagyis nem azért eszik, mert téped .....

Itt egy jó cikk is:
http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/auto-sokat-fogyaszt-magas-fogyasztas.html


Ezek is jó lehetőségek. Bár azért itt meg kalkuláld bele hogy pl ami nekem van 4 vezetékes lamda szonda az 50.000ft-os tétel.......és azért nem szokása annak csak úgy elromlani.

Elsőre mindenképp a rendszert nézd át - Én ezt javaslom....
Orbán Jani barátom is meglepődve nézte mikor elkezdte a nyomozást és kiderült hogy a betöltő csöve rommá volt rohadva......


Nos ugye a benzin meg egy átkozott, hálátlan folyadék hogy nem akarja az istenért se megbuktatni magát fizikából.....vagyis párolog. És ide nem kell egy 100ft-os nagyságú lyuk.... elég egy gombostűnyi.
Bárki kipróbálhatja...... de csinálok majd ide egy videót...... mennyi idő alatt párolog el a benzin ha nem zárt a rendszer.



Szóval Én amondó vagyok, mint mindig - hogy elsőre ne parázz be és ne verd magad költségekbe...... józan paraszti ésszel nézd át a dolgokat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése