2016. január 3., vasárnap

Akku nyek.....téli megfekvés:-) (Akkucsere 123.309km)

2014. március 15.-én úgy vettem már a kocsit, hogy a haverom szólt: "az akku rohadt régi.....szóval az cserés lesz hamarosan".

Jelenleg már 2016 van, és még mindig ez az akku "van". Szóval a nagyon rossz, cserés - még bírt 2 évet (amúgy egy Banner, ami állítólag így már 7-8 éves)

A lényeg, hogy már nem nagyon szereti a telet.....
december 26-án eszembe volt, hogy le kellene menni, megnézni a kocsit - mert 27-én hajnalban megyek dolgozni - és nem épp szereléssel kellene indulni. De ugye ünnep, karácsony, döglés.....így nem mentem sehova. Ilyenkor olyan távoli a parkoló a ház előtt 150m-rel:-)))

Persze a 6. érzék.....igaz nem Willis módra:-))
Hajnalba ülök a kocsiba, és nyek..... Hát persze....
Még jó hogy asszony kocsijából megvolt egy régi ZAP akku, ami nem volt sose a helyzet magaslatán, mert a Lanosba olyan 7 hónapig ment gond nélkül.

De nem lett kidobva, hiszen tartaléknak jó - főleg ilyenkor. Szóval gyorsan kicseréltem és nem is késtem el a melóból. A swift szerencséje meg, hogy hosszú a vezeték vagyis jó volt bele ez is, pedig ez nem JOBB+-os hanem Balos..... A lanosba annyi a vezeték hogy nem tudnám az akku saruját rákötni, mert hiányzik az a 3-4cm.
A bannert meg feltöltöttem. Az érdekes? Alapjáraton (itt a lakásba) simán tartja a 12,7V-ot..... de ahogy beteszem a kocsiba már kezdődik a szokásos 1-2 nap múlva
Alapjárat: 14,3V
Ablakfűtés MAXON (mivel tél van) elől: 14,2
Ablakfűtés elől és HÁTUL: 13,1
Ablakfűtések és világítás: 11,8
2000-res fordulaton felmegy 14-re......de minden egyes lassulásnál (fékezés, kanyarodás ....féklámpák, indexek) volt hogy már csak 11,7.....




A betett ZAP is hasonlóan produkál - de ott a legrossszabb 12,0 volt..... szóval akku probléma??


Mit lehet tenni? AKKU csere.....erre más mód nincs, ha csak nincs egy kertes házad ahol a ház mellé állsz, és minden este rátolsz egy automata töltőt. (anno még a kertes házamnál Adonyba a motorral csináltam ezt. Volt egy kivezetés, így nem kellett semmit bontani. Hazamentem, rátettem a csatlakozóra és minden reggel JÓ akkuval indultam, de ugye 5 éve ismét lakótelepi lakásban élünk, az adonyi ház meg elvan magába, mivel vevő sajnos nem akad rá.)

Elsőre ugye Tecskó..... valami noname szar 16.000ft.... a márkásabb meg 27000.....
Internyet: árgép..... 11-től vannak....de 3-4000 a kiszállítás
Bárdi : 14-15.....plusz egy ezres amíg átmegyek érte.... (SLC-s kedvezménnyel ennyi!)
Szóval keresgéltem. Végül szóltam egy haveromnak, akinek fóliáztam, hogy Ő mennyiért tudna szerezni a saját boltjából:-)))
Mi kell?? Hát mondom Jászakku, mert az 2-3 éve a Lanosba is jól teljesít, pedig asszonyka napi 2x900m-ert használja rendszeresen.... pénteken rájön erre még 2x 1km tecskó járat.......és 3-4 havonta 300km anyósjárat.
Ok..... végül is lett véve haver által egy 45Ah-es Jászakkus (electric Power) 10900-ért:-))

A poén? Kicsit jobb, de így is látszik, hogy a generátor nem tud mindent egyszerre kiszolgálni.
bent van az akku és ezek a jelenlegi eredmények hirtelen (totál új, vagyis gondolom kell egy kis töltés neki, de most ezek lettek a számok:

Alapjárat: 14,4V (14,3 volt előtte)
Ablakfűtés MAXON (mivel tél van) elől: 14,3V (14,2 volt előtte)
Ablakfűtés elől és HÁTUL:  14,2V (13,1 volt előtte)
Ablakfűtések és világítás: 12,2V (11,8V előtte)
2000-es fordulaton: 14,1V (14,0 volt előtte)
Hátsó ablakfűtés lekapcsolva: 12,4......
fűtés 2.-be, első lámpa 14,2V
fűtés 3.ba, első lámpa 13,8V
Fűtés 4.be, első lámpa 12,6V
Szóval itt is látszik hogy új az akku........ ha nem maxon megy a fűtés/hűtés akkor máris javulnak az eredmények.
Videóval:










Remélhetőleg ez is lesz olyan jó, mint a JÁSZAKKUS matricás.... és ismét évekig nem lesz gond.
A régi akku meg jó lesz tesztelésre, erre-arra......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése