2014. november 17., hétfő

Olajfogyi.....megvan a probléma

No mivel eltűnt ismét és hirtelen 1L olaj ugye a múlt héten, így felkerestem az SLC szerelőjét.

Itt látszik az, hogy valaki ért hozzá vagy adja a tippeket, hiszen volt a közelmúltban szelepszár szimmering baj, gyűrű.....szar olaj....stb.

Sajnos a diagnózis csak épp helyes....a valós ok: Dugattyú repedés.


2 lehetőség van.
A., Megcsináltatni....vagyis új dugattyúk, gyűrűk, olaj, tömítés....és ami kell: ~ 100.000ft
B., Motorcsere: ~ 70.000ft


No itt van az, mikor nem biztos hogy sajnálni kell a pénzt.
Legalábbis Én ilyen vagyok. Most örülnék hogy nyertem 30.000ft-ot egy másik motorral, ellenben ugye a használt motornál is bármikor lehet bármi, ami szintén csak vinné a pénzt. Szóval most nyelek egy nagyot és meg lesz csináltatva.
A szaki szerint még nyugodtan járkálhatok vele - hiszen most nem tudom letenni a kocsi 1 hétre, hiszen itt a tél...és amint leesik 1mm hó, jég (ami már a héten is várható akár) akkor már motorral se tudok menni dolgozni.
Szóval február-március környékén lesz ez beiktatva.

Amúgy is ráfér, mert a gyári adatok szerint ugye a gyári minimum 10,5bar.....
Nekem már most nincs ennyi sehol....
1- 9bar
2- 9bar
3- 8bar
4- 8,5bar
Szóval a gyűrűk is kopottak. Sőt! Az is lehet, hogy nem annyi van a kocsiba???
Bár ezt kizártnak tartom, hiszen nem olyan embertől vettem, és Ők se.
Ellenben ki tudja hogy lett bejáratva, hányszor lett kitaposva a lelke?



Elmondása szerint nincs semmi gond, az olajfogyáson kívül, hiszen ha totál elreped és eltörik a dugattyú, akkor rohadt hangos kerrrrreplő hangja lesz.... (3. henger a hibás). Szóval lehet hogy elmenne ez még sokat......csak enné az olajat.

Javaslatára most vettem egy doboz ilyet.....
erről ezt találtam: ITT
"Funkció és felhasználás : Szuper koncentrált olaj kezelésére nyújt a motor maximális
védelmét. Megakadályozza a füst és olaj égetése. Ez a választás a teljesítmény mérnökök és versenyautó
építők! Kiváló tulajdonságait : növeli a motor erejét, csökkenti az olajfogyasztást, csökkenti a füst és a kibocsátás, csökkenti gázfogyasztás, és véd a viszkozitás bontásban. Használatra benzin- és dízelmotorokhoz. HASZNÁLJA DIRECTIONS : Hagyja a motort felmelegedni az üzemi hőmérsékletet. Öntsük forgattyúház. Adjunk hozzá egy üveg PREMIUM olaj kezelése a 4 vagy 5 liter olajat, ha változtatni olaj vagy az olaj megváltozik, amikor olajszint le egy fél liter. Erősen kopott motorokban a két üveg."

Magyar oldalon pedig így: ITT
"Szuper erős motorolaj adalék, amely maximális védelmet nyújt a motornak. Megemeli a kompressziót és az olajnyomást, csökkenti az olajfogyasztást a károsanyag kibocsátást és növeli az olaj viszkozitását. Csökkenti a motorzajt és a kipufogógázok szagát. Használatával növelhető a motor élettartama. Bármilyen motorolajhoz hozzátölthető. Mind benzines, mind dízel üzemű gépjárművekhez használható"



Még ugye nem tudom milyen.....az valahogy érdekes, hogy lefelé menet direkt figyeltem.
100km/ó-nál ~ 2800-as volt a fordulatszám......
Hazafelé, már benne.....
100km/ó-nál ~ 2650-es volt csak.

1000ft-ot viszont szerintem megér, ha használ:-)))




Szóval megvan mire költhetem ismét a pénzem:-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése