2014. május 8., csütörtök

Hangszórózás - KÉSZ

Ez ismét több napos sztori.....

1. nap
2014.05.06.

Alapban a kocsiban elől volt 2db pár wattos Clarion hangszóró.
Ugye mondanom sem kell, hogy mennyit ért......(aki nem tudná annak: hallottad, hogy szól a rádió, zene, csak épp élményt nem nyújtott)

Szóval első körben szereztem ugye a hátsó ülés lyukaiban - mert hogy az megvolt 2db hangszórót.
Ez ma derült ki, hogy MNC:-)

Itt ugye megvolt a hely, így csak nép applikáció kellett, mert rohadt nagy. Ellenben most ez a hangszóró szól. Ha a magnón előre állítom a hangzást (mert ugye lehet állítani oldalanként és elől/hátul), akkor a 2 kis clarion egy kalap szar. De ezt írják is több helyen, hogy a kis 10cm-es hangszórók semmit nem érnek.

A motoros évadnyitón Bexi barátom szólt, hogy van neki elfekvőben pár hangszórója, nekem adja.
Így a múlt héten landolt nálam 2 nagy SAL és 1 doboz MNC Devil.

Sal lehetett előtte a kocsiban, mert a fedőrács egyezik a furatokkal. De ezt most nem piszkálom.

A gond viszont, hogy ugye az egész majd 13,5cm átmérőjű és 6cm mély.
Így a gyári helyére nem fér be (az csak 10cm ugyebár)
Szóval mindenképp valamit ki kell találni.


Elsőre is!
Az rendben van, hogy ajtó.....de hogy hol, merre...
Ehhez le kell venni a kárpitot.
Kis utánajárás, kérdések a fórumokon és jött a válasz.

1., Ha meghúzod a kilincset, akkor mögötte van egy kis rés. Ott lehet az egyik pöcköt kiemelni (a képen ez a bal alsó)
2., A többi viszont egy rém mese....feltéve ha nem akarsz eltörni semmit, vagy agyonkarcolni

Nekem az anyós oldalon ez vagy 10 perc volt.....sűrű anyázás közben. A vezető oldalon gyorsabb volt, mert valaki már piszkálta, így az egyik fül már eleve le volt törve.

3., Ha ez megvan, akkor a behúzóban lévő 2 csavart kicsavarod. A behúzót NE VEDD KI!!!!!
4., Pattintsd ki az ablakemelőt (nekem 3 ajtós, elektromos). Az anyós oldalin az egész kapcsolót ki kell venni, a vezető oldalon pedig a csatlakozót lehúzni.
5., Körbe magad felé húzva a kárpitot, pattintsd ki a bolhákat....van vagy 8db.
6., Húzd magad felé a kárpitot, hogy ne akadjon el a kilincsbe, kicsit told előre - és hátulról az ablaklehúzó gumicsík kiemelkedik....

Visszafelé fordítva


OK.... Szóval az ajtóban NINCS se hely, se rekesz..... (asszony Lanosában van)
Így mindenképp a beltérre, a kárpitra kell valahogy felépíteni a dolgot.
Igen, de ugye a burkolta már 16cm átmérőjű, szóval ha mindent így hagyok (kis rekesz oldalt) akkor sehova nem fér.....
Akkor vegyük le.... ezt 4 csavar tartja.
Igen, de csúnya nagy a lyuk utána.....nekem ez így nem tetszik.
Ha csak hátrébb tolom, akkor az nekem már zavaró (nagy a mancsom), mert ugye nem érném el a csomagtérkart.
Szóval ez nem megoldás.
Így viszont buktam pár jó megoldást, mint pl. Kredeb féle megoldást, bár ugye ahogy a képen is látszik nem ugyan az a 2 kárpit se....

Szóval kerestem a neten pár tetszetős megoldást, és végül abban maradtam magammal, hogy a kis oldalzseb lesz az egyik tartóelem, vagyis lenyúlom a felét, a cél érdekében:-)
Persze nem így lesz.....


Tehát meló indul.

1., Levettem a kárpitot
2., levettem a 2 oldalzsebet
3., visszatettem a kárpitott, hiszen azért közlekedni kell:-) de a kilincstakarókat nem:-))) Azt csak a legvégén.
4., Vágtam ki régi, szar bútorlapból (nem is kertesház az, ahol nincs hulladék bútorlap:-) 4db kört, aminek a belső átmérője 12cm, a külső 16cm.
5., Az oldalzsebet sajnos meg kellett vágni, de a cél szentesít mindent. És ugye a kábelezés miatt ez úgy is fix.
     Szóval ebből kivágtam egy félkört.....
6., Az egyik faelemet kívülre hegyeztem, és a zseb belső részétől fogadtam meg pár 10x2-as kis facsavarral
7., A másik faelemet 2 részre vágtam, és befelé építve külön-külön 3-3 kis szöggel rögzítettem. Így meglett a hiányzó 5,4mm süllyedés.
8., Mivel ugye kell valami átmeneti rész is, így kábelsínből vágtam ki darabokat, és belülre ragasztottam. Ide kell még majd egy kis kartonelem, ami viszi a mintát.

Ez után elmentem a helyi barkácsboltba.
- Vettem egy nagy doboz (~ 890g) epoxigyantát, csiszolópapírokat (1100ft)
(1100-at számolok csak, mert a fele megmaradt)
Utána irány a város másik vége. Elektronikai bolt.
- Itt kellett a hangszóróhoz kábel, meg saru.... (650ft)

Ma eddig jutottam.....



2. nap
2014.05.07.

Elsőre is akkor epoxizzunk.....

Amíg száradt, addig megcsináltam a feszültségmérőt.....

Illetve beépítettem a kalaptartóban a kapott 2 másik nagy SAL hangszórót.
Ekkor láttam, hogy a bal tartó eleve el van törve, így azt is gyorsan megjavítottam.



Az kábelezést is megcsináltam.
Sajnos a kis csőbe nem is próbáltam beletuszkolni a hangszóró kábeleit.
- Ellenben fogtam egy kb. 30cm-es zsugorcsővet
- belenyomtam a vezetéket
- és alul/felül a cső mellett elvezettem.
Még a gumibakok is visszafeküdtek a helyükre - szóval ezzel gond nem lesz.

Bevezettem az ajtóba is, minden a helyére került, felmentek a saruk is.
A gyári hangszórók pedig "megszűntek".
Szóval ha kész a kiemelő, akkor azt csak vissza kell tenni a 4 csavarral, becsavarozni a hangszórót és a sarukat felnyomni a helyére.

Haladok.......

3. nap
2014.05.08.

Ma reggel csiszolás és egy fekete alap festés, hogy ha netán tán olyan anyagot veszek, akkor ne tűnjön át a csiszolt fehérség.....

Utána, mivel idő volt (nyitási idő) elmentem a méteranyag árú boltba és vettem fél méter anyagot (650ft)
A város ismét átvágása után a barkácsboltba vettem ragasztót és egy ócska ecsetet. (800 + 200ft)
(800-at számolok csak, mert a fele megmaradt)

Irány a garázs.....
Szövet levágása, ragasztás....

Egy jó fél óra múlva (közben beszart a robogóm, amit le akart nyúlni öcsém, gyors szervizbe gyertyacsere, görgőcsere, kontrasztrugó csere)

Mikor minden megszáradt, akkor jöhetett végre az összerakás.....


És végül minden a helyén:




És persze miért legyen minden remek:))
A bal oldali - középső hangszóró valamiért nem bírja a basszust. Tegnap még nem volt semmi baja, ma meg elkezdett recsegeni. Az érdekes, hogy ugye 40-ig lehet tolni a hangerőst.....32-től már nem recseg, de az meg rohadt hangos:-)))
Szóval oda kell szereznem egy másikat.

De KÉSZ.......
3 délelőtt alatt kényelmesen megcsináltam.
Össz költség:
- Epoxi, csiszoló papírok: 1100.-
- Kábel, saruk: 650.-
- anyag: 650.-
- ragasztó, ecset: 1000.-
---------------------------------------------------------
Szumma: 3400ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése