Egy titkos szemèly megalkotta és dokumentálta az eljárást..... ezt teszem itt most közzé, hogy nekem is meglegyen, és másnak is elérhető legyen. Mint írom Egy titkos szemèly munkája, az érdem is az ővé, hogy megosztotta ezt!
Amire szükséged lesz:
-Riasztó, amin van komfort kimenet
-Ablakemelő komfort modul
-vezetékek
-forrasztó páka és ón
-30A-es késes biztosíték és ehhez
foglalat
-rengeteg türelem
-6 doboz sör (legalább)
Nekem az ötlet a Citroen C5 láttán
jött, melynél záráskor felhúzza az ablakot illetve behajtja a
tükröket (ez nálam felejtős lesz a szoros tükör miatt), illetve
ugyan ebben az autóban még az állandó szivargyújtó is tetszett
ami már régebben elkészült.
Hosszas keresgélés és informálódás
után rendeltem meg az alábbi termékeket hozzá (linkkel):
Phobos Radix-3T Autóriasztó:
http://www.12volt.hu/product/phobos_radix-3t_autoriaszto/
(lehet kérni hozzá bekötési rajzot minden féle kocsiba)
Caesar Uniwin ablakemelő modul: http://autoriaszto.eu/Caesar-Uniwin-ablakemelo-modul
A Suzuki gyári szerelési könyvéből
kinézve, hogy a Suzuki elektromos ablakemelője alapból testet
tart, emelésnél pedig +12V ra emeli
Ehhez teljesen megfelelt a fent nevezett
ablakemelő modul. Az autóriasztón van 2 állítható kimenet (aux1
és aux2), én aux2-re kötöttem, ez negatív vezérelt, így a
szürke vezetékre kellett kötni a riasztó szürke/fehér
vezetékét. Bal első ajtónál a zöld vezetéket kellet megbontani
és bekötni közé az ablakemelőt, másik oldalon érdekes módon a
piros volt a felfele menő szál.
Bekötögetés után következett a „dobozok”
elhelyezése, mivel nekem 16cm-es hangszórók vannak az ajtóban,
így az ablakemelő modul a gyári hangszóró helyén lett üzembe
helyezve.
(A bekötési rajzok rengeteget segítenek,
minden le van írva benne.) A riasztó tesztelése után már csak
átt kellett programozni, hogy az aux2 kimenet záráskor adjon egy
negatív jelet az ablakemelő modulnak mely utána már működteti
saját magát beépített áram és időkorláttal. Az összeállt
rendszerről a videót mindenki meg tudja tekinteni az alábbi
linken: torolve
Egyenlőre még nekem is furcsa, hogy lehúzott
ablakkal csukom be az ajtót és nem kell a kulccsal b*szakodni elég
csak egy gombot megnyomni és mindent csinál magától.
Személyes megjegyzések:
Mielőtt bárki elkezdi bevásárolni a holmikat azért nézze meg hogy a riasztója mire képes, és mérje le az ablak le és felhúzási sebességét.
Miért?
Mert pl. ami nekem van riasztóm 3 idő választható ki......
Maximum 4 sec! Ennyi ideig adja a jelet, és ugye felhúzásnál mindkét ablakot folyamatosan nyomni (húzni) kell.
A videón is lehet látni, hogy Pistinek 2,4 sec alatt felmegy az ablak, vagyis neki jó mechanikai rész is. (No meg Pistinek 75-ös akku van bent, nekem csak a sima 45-ös)
Nekem?
Nekem Akkurol... 4,69sec
Majdnem a duplaja!!!!
Motor járatnál 3,38sec, de ugye mikor leállítod a kocsit, nem fog menni a motor se:-))
Ez pedig azt eredményezné, hogy nem húzza fel teljesen az ablakot.....hiszen 4 sec után megáll a jel, és az ablak ott áll meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése