Szóval van egy kis gondom!! És így már valószínűsíthető hogy miért nem működött nekem az épített lámpához egyik verzió se az "elektronikából"
Van ugye a lámpa csatlakozó.....
3 lába van.....
A közös szál - ha szemből nézed akkor a jobb oldali.....
A felső és a BAL oldali a kapcsolt szál....... A net szerint a közös szál NEGATÍV
3 lába van.....
A közös szál - ha szemből nézed akkor a jobb oldali.....
A felső és a BAL oldali a kapcsolt szál....... A net szerint a közös szál NEGATÍV
egy másik kép illusztrációnak.....
A net szerint a közös (jobb oldali) az a test, föld, negatív....ki hogy hívja.
Ellenben a swiftnél ugye a biztosíték felől jön a közös szál (+12v)......és a kapcsolóról a másik kettő, ami viszont a kapcsolótól fekete...vagyis az a test. (-12v, 0, föld...stb).
Akinek megvan a szervizkönyve az megnézheti..... nekem meg pár napja mutatták és rohadt jó a memóriám......
Valahogy így néz ki a kép
Tehát így kellene kinéznie
No nekem az a problémám, hogy nincs semmi bekapcsolva, a kulcs sincs a gyújtáskapcsolóba....egyedül a motorháztető van felemelve.
A jobb oldali sarun ott van a +12V (a multiméter piros kábele a saruba.....a fekete pedig az alvázon)
Ez még rendben is lenne, hiszen az egyenesbe jön elméletileg egy biztosítékon keresztül az akkuról
Ez még rendben is lenne, hiszen az egyenesbe jön elméletileg egy biztosítékon keresztül az akkuról
DE!
A középső sarun nincs semmi - ez is jó hír hiszen ezt nem lehetne mérni, mert az is test, föld, -12V....
A középső sarun nincs semmi - ez is jó hír hiszen ezt nem lehetne mérni, mert az is test, föld, -12V....
DE DE!!
A bal sarun szintén ott a +12V!!
A bal sarun szintén ott a +12V!!
Ellenben!
Ha össze van dugva rendesen....ahogy net is írja..... vagyis a JOBB oldali a test..... a felső a tompított (+)......a BAL oldal a refi (+) akkor frankón működik minden. Vagyis csak akkor kap áramot az izzó ha bekapcsolom.
Ha össze van dugva rendesen....ahogy net is írja..... vagyis a JOBB oldali a test..... a felső a tompított (+)......a BAL oldal a refi (+) akkor frankón működik minden. Vagyis csak akkor kap áramot az izzó ha bekapcsolom.
A REFI is frankón világít, pedig ugye a 2 szál ami oda megy - elméletileg MIND A 2Ő +12V.....tehát nem lehetne áramkör......
A probléma, hogy ugye a JOBB és a BAL sarun is ott van alapban a +12V.... tehát SE nem pozitív se nem negatív kapcsolású a köteg.
DE! Se a biztosítékot nem verte ki, nem is melegszik semmi.....
A gond egyedül annyi, hogy nem tudom a ködfényszórót bekötni, mert ahogy az egyik kábelt bekötöm akkor vagy a ködfényszóró villágít halványan..... ha a másik kábelt próbálom akkor meg a tompított világít.
DE! Se a biztosítékot nem verte ki, nem is melegszik semmi.....
A gond egyedül annyi, hogy nem tudom a ködfényszórót bekötni, mert ahogy az egyik kábelt bekötöm akkor vagy a ködfényszóró villágít halványan..... ha a másik kábelt próbálom akkor meg a tompított világít.
ÉS még mindig nem nyúltam semmilyen kapcsolóhoz.
A fejlemények:
1., Izsáki Gergely egy faces ismerős rámért....neki is ugyan ez van, tehát nem a rendszer a hibás, rossz. Bár az csak most tünt nekem is fel, hogy a képen is eleve írja.....
COMMON +12vdc
LOW 0vdc
High +12vdc
2., Bármi a megoldás - az tuti ott kezdődik hogy szeparálni kell a polaritásokat, ehhez pedig le kell szigetelni az izzót magába, hogy a közös fémlap felé ne menjen áram.
2015.09.01. Csütörtök
Este (mivel a kislányom beteg lett így napközben Én voltam vele) lementem a garázshoz és szétszedtem a lámpákat. Eleve kicseréltem a kábeleket hosszabbakra, hogy könnyebben lehessen odaférni.
Az izzóknál ugye 1 láb van.... kell csinálni a testnek is egy lábat.
Így fogtam a flexet, kinéztem egy jó helyet és belevágtam vékony vágókoronggal.
A kis fület felhajtottam és már kész is a test láb.
Erre tettem középméretes sarut és már kész is.
Szigetelés gyanánt húztam rá zsugorcsővet, a lapkát pedig szigetelőszalaggal húztam be.
Beszereltem mindent a lámpába......próba......tökéletes.
Orbán Jani barátom átjött és beépítettünk mindent, és mivel ekkor már 22 óra volt (sötét mint a barom) így beállítottuk a lámpákat, és fixáltuk, így már lehet alakítani a lököst is.
Ahogy kapcsolgattuk a lámpákat - minden müködött
Angyalszem
Angyal+helyzetjelző
Tompított
Refi
Tompított + ködlámpa
De ekkor vettük észre hogy valami füstöl a lámpába...... no persze....biztos kicsit olvad a szigetelőszalag ragasztója.
Már elmúlt éjfél mire hazaértem. Sehol nem volt parkoló. Vagy 2 kört mentem, mire le tudtam állni, azt is úgy hogy 2 kocsihelyre pakolt konténereket arrébb cibáltam.
Leállok, kikapcsolok mindent, kiszállok......beriasztok......erre az első lámpák felkapcsoltak.
ÓÓÓÓ hogy az a ................
Lehúztam a lámpa csatikat......tuti szétment valami.....és ismét van áram a vaslapon.
2015.10.02. péntek
Délelőtt lementem és megnéztem mi a gebasz.....
Nos a szigetelőszalagnak semmi baja nem volt, ellenben a zsugorcső szó szerint szénné éget a hő miatt.
Ahol pedig kilátszik a fém, ott már testelt is a fém lappal és ezért oda rögtön áram került.
OK....akkor a ZSUGORCSŐ nem bírja ezt a hőt..... ami nem tudom mennyi.....
B verzió.... gyorsan bekentem FBS szilikon ragasztóval. Az 200 fokig hőálló.....
Vissza tettem a lámpákat és vártam.
A biztonság kedvéért vettem másik 4db H1 izzót és vettem egy 1000fokig hőálló ragasztót.
Szépen kialakítottam itt is a lábakat, az izzókat pedig bekentem vele. A lényeg! A ragasztó ne vezesse az áramot!! Ez pedig mint látszik nem vezeti
A ragasztó
És bekenve minden
2015.10.03. szombat.
Éjszakai melóból jöttem haza 6-kor. A parkoló és a céges parkoló közt 3,5km van.
Talán ha 10 percet volt bekapcsolva a lámpa..... de már menet közben a fénybe láttam hogy valami füstöl.....
Mikor leállítottam a kocsit, kapcsolom le a lámpát, de az bizony ég tovább.....
No ezek szerint akkor az FBS 200 fokos ellenállása sem jó.
Ezen annyira pipa lettem , hogy bár fáradt voltam mint a dög, de kerestem egy kábelt, rátoltam az új izzókra és a tartalék akkura kötöttem 12 percre.
Eredmény?
Volt itt is egy kis füst kb 1 percig (a ragasztónak 24 órán át kellene száradnia....nekem száradt kb. 10 órát)
Utána semmi...... csak a hőőőőőőőőő
Eredménye pedig ez.....
Bekapcsolás előtt:
Bekapcsolás után 12 perccel
Mint látszik itt is volt rendesen hő, de ez az anyag masszívan ellenállt. És kikeményedett.
Az áramot továbbra sem vezeti!!! Szóval úgy látszik ez a "C" verzió válik be.
Mind a 4 izzót "kiégettem", szóval a kocsiba már nem szabadna semminek füstölnie ezek után. De ki fog derülni, mert nemsokára megyek vissza még egy éjszakára, előtte beteszem az izzókat, és reggel kiderül.
2015.10.05.
No a teszt sikeres volt:-))
Azért ha már bent voltam lenyúltam 2 percre a lézeres hőmérőt, kimentem és rámértem csak kíváncsiságból mennyi is az annyi.
Erről most sajna nincs kép, hiszen egyik kezemben az izzó vezetéke, a másikban a hőmérő....
Eredmény?
360-412 C fok közt ingázott a kijelző, attól függően épp hova sikerült tartanom a lézert.
Szóval nem csoda, hogy a zsugorcső is és a 200 fokig hőálló FBS is leégett róla 1-2 perc alatt.
Eközben az aszfalt csak 15,3 fokos volt:-))
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése