Az tény, hogy hidegen a 2. fokozatba tevés (1.ből) kicsit "nehézkes" volt, de 3-4-5-4-3-.....és 2-nél kisujjal is meglehetett csinálni.
Szóval írtam is erről már egy esszét..... viszkozitás, cSt számok.....és linkek.
Ha nincs kedves keresni, akkor ITT van.
A lényege ugye ez volt:
Viszkozitásban.....
Eneos 75W-90:
40 fok: 79,9 cSt
100 fok: 14,6 cSt
Miközben.......
Castrol TAF-X:
40 fok: 73 cSt
100 fok: 14,4 cSt
Ami nekem most benne van MOL-os
40°C-on: 143 cSt
100°C-on:14,6 cSt
És a többi 80w90-es? 40 fokon
Metabond: 150cSt
Xado: 142,5cSt
Valvoline: 145,9 cSt
Tehát látszik, hogy azért a 75w90-es olajoknak a viszkije majd fele annyi. Tehát télen biztos hogy jobb. A 80w90-es is jó -20 fokig, de azért tényleg hasznosabb egy 75-ösel indítani a kocsit.
Így nem hagytam magam senki Eneos, Castrol....stb márkamániás beszédjére, hanem irány a net.
Találtam egy német tesztgyőztes márkát a MANNOL-t, abban is a BASIC, ami 75w90 és GL4+-os.
Ennek a 40 fokos viszkije 87,3cSt.......tehát parányival sűrűbb még így is az Eneosnáló(79,9) és a Castrolnál(73) is, ellenben majd 56-al kevesebb a MOL-osnál (arányaiban 40%-al kevesebb)
Az első hirtelen tapasztalat.:
- Nem érzek különbséget, bár most 2.-be is könnyebb betenni hidegen. De ha mentem vele egy 5km-ert, akkor már csak placebo hatás hogy mennyivel jobb, szebb, durvább......SZERINTEM.
Ezt hívom birkaszellemnek. Valaki kitalálja hogy ez a jó és a többi megy utána.
Tehát ha neked is 80w90-es van benne, akkor azért ne cseréld le, mert hogy más szerint nem lesz jó. Annyival nem fogsz többet érezni belőle. Persze ha cseréled épp?? Akkor amondó vagyok, hogy 75w90-et tegyél bele, és akkor tényleg nem lehet gondod.
Szóval most 40.000km-ig biztos nem nyúlok hozzá:-)))
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése