2014. szeptember 6., szombat

Szín, forgalmi, műszaki.....

Hétvégén ugye lekarbonoztam a kocsit.

A kolléga szerint jó lett, de ugye így a műszakit ismét nehezíti ez is:-)) Főleg azért is, mert pár éve már fényképezik a kocsit, motort..... és ugye a rendszerben max a rendszám ugyan az kivülről:-))

Arról meg már ne is beszéljek hogy ez nem is Suzuki Swift:-))) (Itt bárki kipróbálhatja)
Vagyis nekem egy 2L-es Renault-om van:-))))






Mivel a műszakim totál messze van (2016.03) így ráérek, de azért nem árt utánajárni a dolgoknak.

Mibe köthetnek bele?
1., Morcosítás
2., Szárny
3., Első lökös (és rajta a Ledsor) - hiszen a ködlámpa E-jeles
4., Szín....hiszen ezüst a kocsi, de most már inkább ezüst-fekete


- A szélvédő csík tiszta, hiszen a jogszabály szerint.......
"3. Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál (SCL)"
Tehát oda akár egy vaslemezt is rakhat bárki.....ellenben a napellenző alatti rész csak műbizonylatos, H-s fóliával mehet.
- A hátsó ablakok fóliája szintén tiszta, hiszen arról már van műbizonylatom


A sor kezdete:
1., Morcosítás megoldása: Egy új motorháztető.
Ezt ma (2014.07.16) meg is vettem a facen 13.000ft-ért:-)
Jó áron, hiszen ilyen mocitetőt mások 20-25.000-ért hirdettek. És ugye a hűtőrácsom szintén eredetiben megvan:-)))
Szóval csak fel kell tenni és nincs morcosítás:-))) Kívülről tökéletes, csak a matricát kell eltüntetni róla, belülről meg ott a hangszigetelő lap, a fúvókák és a teljes csőrendszer.....

Műszaki meglesz.....

2., Első lökös..... A gyári lökös lent van a pincében ugye, és a felső rész is megvan - az ráadásul zsír új....Fekete....de ugye az is le lesz karbonozva:-)
Tehát a műszaki itt is megvan....

3., A szárny..... 2db csavar és már nincs szárny......
Műszaki ekkor is megvan.....




A problémát most egyedül a szín adja.
A neten azt olvasni, hogy menj be az okmányirodába, jelentsd be, leperkálsz 6000-ret egy új forgalmiért és ennyi.....(ha régi a törzskönyved, amibe szerepel a szín, akkor +6000-ret)
Nekem viszont új....tehát csak simán 6000.

Hétfőn este (még jó hogy van ilyen Battán) bementem a kormányablakhoz ami ugye 8-20 közt van nyitva minden nap.
Vártam 5 percet mire sorra kerültem.
Elmondtam a történetet a hölgynek, hogy hát van egy ezüst kocsim, de lefóliáztam, így szeretném legalizálni a színt. Ekkor jött a hidegzuhany:-)))) 2 lépésben

Elmondása szerint ez már rég nem így működik......
El kell mennem a NKH központi bázisára (sima műszaki állomás nem jó), bemutatni a kocsit és egy "SZEMREVÉTELEZÉSI ADATLAPOT" kérni ami ~1770ft (ennyire emlékszem).
Ennek a birtokában menjek be hozzájuk....és valóban csak ennyi.....+6000ft.

DE! (Második zuhany) - Ő se biztos benne, inkább kérdezek rá a NKHnál.....
Most akkor mi a rák van??? A hivatalnok se tudja, mi a hivatalos út??


Itt a gondok:-))
1., ha ebben az állapotban elmegyek, akkor lehet hogy sétával jövök haza:-)))
2., Ezt nagyon nem szeretném:-)))

Szóval kikértem a SZAKIK véleményét.....
Ez nagyon megosztott lett.
A., ne foglalkozzak vele, mert a kocsi ezüst...és ha megállít a rendőr Ő is látja.
B., A fóliázás eleve nem színváltozás, hiszen bármikor leszedhető pár perc alatt.
C., Márpedig kell.....be kell jelenteni, elmenni, csinálnak egy fényképet és ennyi....itt nem foglalkoznak semmi mással
D., Márpedig igen, hiszen az utolsó műszakinál is lefényképezték és rohadtul nem így nézet ki:-)
E., Eléri....nem éri el a maximált %-os arányt még....
F., Jogszabály: ITT OLVASHATÓ
Ebből nekem ugye most ez a lényeg:
"Autócsomagolásra vonatkozó előírások

Változott a szabályozás! Amennyiben az autónk színe bármely perspektívából nézve új megjelenést kap, úgy az autót el kell vinni egy NKH vizsgaállomásra és meg kell szemléztetni. Az erről kapott adatlappal és a forgalmi engedéllyel be kell fáradni egy okmányirodába, ahol illeték ellenében megjegyzésként bejegyzik, hogy az autó ilyen és ilyen színű dekorációs fóliával van ellátva. Az okmányirodában megpróbálhatnak új forgalmit és törzskönyvet kiállítattni, de határozottan mondjuk meg, hogy csak jegyezzék be, mivel jogszabályilag ez teljesen rendben van, olcsóbb eljárás és az autó eredeti színét is tudjuk igazolni."



Szóval megvan a lehetőség arra hogy legalizáljam. És nem is sok a végösszeg. Legalábbis ha abból indulok ki, hogy egy új forgalmi 6000ft, akkor egy bejegyzés nem lehet ennyi.

Most egyedül annyi van, hogy kell vennem ismét egy 120cm-es karbon fóliát (~3600ft) és lekarbonozni a tartalék mocitetőt is.
Majd ha ez megvan, akkor visszaállítani "eredeti" állapotra a kocsit. Ez szintén nem gond, hiszen mint pár bejegyzéssel ezelőtt írtam az első lököst le akarom szedni és tökéletesre gittelni, csiszolni, és fényeztetni.
- Mivel ha az le van véve, akkor megy rá vissza a gyári. (kb 1 óra meló) - megvan hozzá minden
- A mocitető is megvan 1 óra alatt....a cseréje meg kb. 5 perc....... - fóliát szerezni 1 nap....hiszen ma megrendelem, holnap itt van.
- Szárny leszedése szintén 5 perc.....

Szóval augusztusban megcsinálom ezt, és akkor tényleg nem kötekedhet senki, mert nem sima ezüst a kocsi:-)

És ha megvan a szín, megvan minden tartalékba, akkor 2016-ban a műszakin se lesz semmi gond. Főleg most, hogy már-már tökéletes minden, ami nem azt meg folyamatosan cserélem újra.




UFF:-)







2014.07.29
Megjött a levelemre a hivatalos válasz:






2014.09.06.
Ma végre volt mindenre időm - így megvolt a tartalék tető lefóliázása is




És mikor kész akkor mehetett fel....
No ez nagy szívás volt, mert a zsanért nem akartuk levenni, csak a tetőt cseréni. Ott viszont az egyik csavarnak nem volt feje....ráadásul még bele is volt ragasztva.............megoldottuk:-)))
Most ilyen a kocsi
de azért a morcis tető is megvan ám:-))))...... Ha meglesz a szemrevételezés, akkor majd visszakerül. Addig meg csinálok egy szemöldököt rá, morcis módszerrel, és az levehető lesz.-))) Ismét találtam pár napra elfoglaltságot:-))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése