Választási lehörgés…..
Nem politizálok……a lényeg, hogy elmentünk eme nagy napon egyet kirándulni.
A lányok (feleség, kishercegnő) jól érezte magát – Én meg vezethettem:-)
Minden rendben volt, ellenben hazafelé Martonvásár előtt 5.-ben haladva nyomtam egy padlógázt. A kocsi semmit nem csinált….inkább lassult, majd lehörgött, mint mikor kifogy a nafta.
Gyorsan vissza 4.-be….padlógáz……gondolkodik, kilő…..gyorsul….majd lehörög…..
Mi van???
Vissza 3…. Padlógáz…kipörgetés……
Fel 4 …. Padlógáz…kipörgetés……
Fel 5…..jelenség megszűnt.
A benzin „E” szintjénél volt, vagyis még volt benne ~5-8L szerintem. Legalábbis az eddigi tapasztalataim olyanok, hogy az „E” betűknél még egy 100-120km van benne. Mivel még csak 2 hete van nálam.....majd kiderül a fogyi.
Hazafelé tankoltam azért egyet.
Bemegyek az OMW-re…..csavarom ki a tank sapkát erre FÚJ egy nagyot. (?? Még ha szívott volna, akkor megértem a lehörgést)
No akkor itt mi lehet? Hiszen ha nyomás van a tankba az nagyon nem jó…..
Ma – csütörtökön volt egy kis időm.
A robbantott ábrák szerint a betöltő cső mellett van a szellőző. Ott gond szokott lenni, hogy a kis furat, vagy maga a cső eldugul. OK….
Szétszedtem darabokra. NÁLAM nem ilyen…
Itt bizony a szellőző cső (ami amúgy lefelé, felfelé is tiszta) beleköt a betöltő csőbe.
Ergo össze van nyitva. Igen ám, de akkor hogy tud lélegezni?
A hiba lehetőség a tank sapkában van. Hiszen abban van egy kis szelep (ha nem rohadt be) ami vagy enged szívni, vagy a túlnyomást elengedi. Én ilyet az enyémben nem találtam…..szóval vettem egy új sapkát 850ft-ért. és a hiba meglett(2014.04.11. 17:00)
a tanksapkában ott egy lyuk, ott a kis szelep....de az gumi, és szépen begyógyult. Esetemben úgy nézett ki, mint ha egy félig rozsdás szegecs lenne, ezért nem is nézegettem, hogy akkor mi van. Rendeltem egy újat, de azért - persze mindig utólag - megnéztem.
Szóval se ki, se be nem jött levegő:) így csináltam rá egy kis repedést hogy ilyen gond ne legyen:-)
De mitől lehet nyomás?
Itt jött a kérdés az eladónak, hogy a benzin szűrő (amit állítólag 50.000ként ildomos cserélni) mikor volt cserélve. Ő nem tudja, szerinte náluk nem cserélték.
No most ha az előző tulaj betartott mindent, akkor most ebbe már 60.000km van.
Ergo koszos lehet.
Ha koszos, akkor a pumpa ugye nem tudja tolni a benzint, nyomás keletkezik, ami visszaáramolhat a tankba.
Veszteni nem vesztek rajta, ha a szűrőt is kicserélem. A tanksapkás embernél van ilyen is 650-ért.
Szóval meglesz a jövő heti pihenős szórakozásom:-)
04.13. Vasárnap
Ma elmentünk megint kirándulni.
Fehérvárt a pályán kerültem. Ott már 1-1 alkalommal éreztem, hogy mikor 5-ben hagytam kicsit gurulni motorfékkel, utána nem rögtön reagált a gázadásra.
Várpalotát elhagyva északnak haladtunk TÉS felé.
Végig emelkedő.....semmi gond. Majd már majdnem a hegy tetején voltunk mikor a mút heti lehörgés jött be.
5.-be, 4.-be de még 3.-ba is......
Utána szintén nem volt semmi ilyen, pedig hazafelé nem kíméltem:-))
Egyre nagyobb a gyanúm a benzinszűrő felé......de ugye hamar kiderül, hiszen holnap megyek veszek egyet, és szerintem ki is cserélem hamar-hamar.....
Amúgy a fogyim most a héten sacc-kb:
- Sok városi indítás, hiszen anyám, bolt, óvoda...1-2km
- Meló 4km
- Ma pedig az átlagos 100-as tempó (pályán több, hegyen kevesebb)....
Szóval ahogy néztem 10.000ft-ért tankoltam (413ft-nál), és olyan 360-at fogok elmenni ebből.
Tehát így elsőre olyan 6,7L/100km-re jön ki a fogyim.
- Ma pedig az átlagos 100-as tempó (pályán több, hegyen kevesebb)....
Szóval ahogy néztem 10.000ft-ért tankoltam (413ft-nál), és olyan 360-at fogok elmenni ebből.
Tehát így elsőre olyan 6,7L/100km-re jön ki a fogyim.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése