No ezt mégiscsak külön etapban írom, mert lesz munka vele:-)))
Ma megjött a 8000ft-os Renault spoiler:-)
A neten meg is találtam......IME, szóval egy ilyen 59.000-be kerül:-) De ugye így kell használni a netet: VADÁSZNI:-)))
Mint arra számítottam is - hát nagyobb:-)
Nem sokkal, de bizony lesz némi átalakítás
Ha nem látszik, akkor ennyivel nagyobb oldalanként:
Tehát a közepéből ki kell majd kapni egy keveset.
A felfogatási pontokra meg tökéletes lesz, amit a facebookon egy swiftes kolléga egy üveg kóláért nekem paszolt....
Ebből ugye a fő alkatrész a 2 könyökrész.
Szóval holnap végre motorozok is egyet (már bő másfél hónapja nem ültem motoron), és meglesz minden az "ALKOTÁSHOZ:-)"
Az alap mű - az oldalai szélesebbek, ellenben a magasság szerintem pont jó lesz!!
Nem is lesz hasalós az aszfalton - vagyis nem akad fenn minden szaron, de nem is magas, mint a gyári.
Persze ezt képzeld el ezüst színben, a lyukakban fekete rácsokkal, az alsó ívekben LED csík/nappali menet fénnyel.... szóval dögös lesz a vége - ha minden úgy sikerül, ahogy akarom - és ÁLTALÁBAN ÚGY SZOKOTT SIKERÜLNI:-)))
2014.05.23. Péntek
A NAGY GÉPPARK:-) A robogót ezért a képért nem vettem elő:-)
Ma reggel elvittem a kocsit a szélvédőshöz, frankón megjavította 4000-ért.
Közben meg száguldoztam egyet a fentebbi fekete elemekért.
Ogrady kollégával így személyesen is találkoztam, aki már egy ideje RSK tag.
Kis duma, felpakolás és száguldás vissza Battára.
11:30-ra érkezés. Elmentem a kocsiért.....utána irány a garage.
1., A lökhárító leszerelése....
Mivel a fórumokban is, facebookon is, és Ogrady kolléga javaslatára is az egészet le kell szedni - így akkor leszedtem. Aki még nem foglalkozott volna vele:
1 csavar van középen, a rendszámtábla közepe tájékán a motortérben.
2 csavar tartja a fém konzolt oldalanként a motortérben, a lámpák alatti részen
az első kerekeknél:
1-1 csavar a legalsó ponton, ahol egy távtartót rögzít.
1-1 lemezcsavar a felső és az alsó találkozásánál
1-1 csavar az első kerékjáratborítás mögött.
Tehát összesen 11 csavar van benne, amihez kell 1 csillagcsavarhúzó és egy 10-es, 12 csőkulcs.
No meg nem árt ha ven egy flexi fejed hozzá.
(Nekem már csinálták....szóval egyik helyen nem 12-es hanem 13-as anyák voltak.
Vagyis pöttyökkel jelölve:
2.,
Mivel nekem a felső rész kell és a vas is, így szét kellett szedni.
2 oldalt szét kell húzni az idomokat (nútos megoldás), és oldalról előrefelé haladva ki kell pattintani a kis körmöket. (ez nem volt egyszerű, hiszen nyeklik, nyaklik. Jó ha van még egy ember, de egyedül is megoldod - Én is megoldottam:-)
3.,
Jöhet a megane idom. Mivel rohadt nagy, és nem épp pille így rögtön kettévágtam középen. Ez úgy is megtörténik, akkor meg minek szenvedjek egy egész darabbal??
Flex elő......vágás.
4.,
Felfogatási pontok keresése......oldalanként
A., hajtottam egy Z idomot laposvasból.
A "Z" egyik fele felment a tartós vas szélső csavarjához....az alsó fele pedig az idom alá, mint tartó.
Fent csavaroztam, lent popszegecseztem, hiszen levételkor így csak összesen 6db csavart kell kivenni.
B., kellett egy 8cm-es táv tartó...szóval ide kellett egy darab vas ismét. a váznál, ahol a vonószem is van - oda fúrtam bele 1db 6-os lyukat. Oda csavarral felment a táv tartó. Az idomnál ismét popszegecseztem (jó nagyokkal, szóval ez nem esik ki csak úgy:-)
C., A motor tér zártól egy le egy vas.... Oda szintén csináltam egy táv tartót. Fúrni nem kellett, mert a legalsó ponton ott egy csavar. Csak kivettem, alátettem a vas lapot, és visszacsavartam.
D., A kerék ívnél már mókásabb....
Mivel a két idom ugye nem egységes, így az eredetit nem akartam bántani. Így az oldal idom rögzítő részénél a burkolat alatt fúrtam egy 5-ös lyukat, és csavarral, anyával oldottam meg. Ide majd kell vennem valami normális csavart. Lesz vagy 20 ft:-)
Tehát összesen 7 helyen fogja a kocsi az idomot, de olyan szinten, hogy ha megrángatom, akkor a kocsi is megmozdul. Szóval ez nem fog csak úgy leesni:-))
Elsőre felraktam a bal oldalt (szemből).....majd a jobb oldalt hozzászabtam, és felraktam ugyan úgy, mint az előzőt. Mikor megvolt, akkor jöhetett az alulemez. Méretre vágás, hajlítás, fúrás.... és mehetett az össze"olvasztás", hiszen a 2 oldalnak azért stabilan kell állnia.
Alul-felül megerősítettem.
Mikor kész voltam, akkor jöhetett a gitt........
Telenyomtam az összes hézagot, illesztés.......és mivel eltelt a nap, mennem kellett haza.
Szóval most hétvégi családi programok......majd hétfőn jöhet a csiszolás.......
Itt tartok most:
Azért ez az összkép nekem nagyon is tetszik:-)))
Ha nem lenne rendszám, akkor azt mondanám, hogy a bal oldali egy 50-60-as emberé.....
No Én még csak 37 vagyok:-))))
És az se elhanyagolandó, hogy megmentettem majd 60.000ft-ot, hiszen enyibe kerül egy új alsó lökhárító idom. Én is elkapartam az arcom, mikor tegnap este megláttam az árát.
Ezért van a Banditán is sport dob. A gyári dob állítólag 130.000ft, a sport meg 37.000 volt. Egy bukásnál melyik fáj jobban???
No ....majd hétfőn jövök.....
2014.05.24. szombat
Míg a család aludt egyet az ebéd után, Én lementem egyet csiszolni, kicsit glettelni megint.
No meg fújkáltam még egy kis ezüstöt.
Délután egy kis Velencei gurulás.....
No e kép alapján körvonalazódik bennem, hogy ez a spoiler bizony nem lesz TELI ezüst.....túl snasz.
Még az alap képnél is jobb szerintem a látvány:
Inkább lesz fekete, ezüst díszítéssel (ha már a rácsok is ezüstök lesznek - hiszen minek adjak ki majd dupla árat a színesért?.
Szóval még jó hogy nem festettem telibe, mert ugye a gondolatok mindig máskor jönnek:-)))
2014.05.26. hétfő.....
Kicsit festegettem.....illetve felkerült a nélkülözhetettlen LED csík:-) Rádadásul nagyobb, mint az eredeti lökösön volt.
2014.05.28. Szerda
Tegnap délután kollégám javaslatára turkáltam egy kicsit a szemétben:-))
NINI..... rács.....:-))
Szóval meg is mentettem pár darabot, jó párat meg biztos helyre tettem..... szóval 0ft-ért ez is meglett, miközben a neten 2500-3000ft egy 25x100-as darab. (ebből nekem alapban kellett volna 2db)
Illetve a hézagolásba nyomtam még egy kis anyagot, hogy szépen le lehessen csiszolni. Ez viszont majd......mert most meló lesz, hétvégén meg család.
2014.06.04 szerda
Tegnap reggel szétkaptak..... lett rajtam 2 szép nagy lyuk, pár varrás.....de legalább a "cérna" is fekete:-)
Ha jól láttam 9 öltést kaptam. Jobban viselem, mint 3 éve - bár volt eszem és hajnalban letoltam minden szőrt:-)) Így a ragacs nem tépi pluszba.
De mivel jobban bírom, így pörgés.... szép nyugisan:-)
Vezetni azért még tudok - csak melózni menni nem, hiszen ugye ott nem érek rá kifutni ha gáz van.
Szóval kb. 2 hétig most itthon lazulok.
NO!
Ellenben ugye mint írtam kurva sok helyen: MÉG NINCS KÉSZ!!!
Hát nincs is. Így most vadászat volt egy első/felső lökösért. Miért?
Mert ha az van, akkor a jelenlegit nyugodt szívvel cseszhetem szét - és akkor senki nem szólhat már be a baszott hézagok miatt:-))) De amíg nem volt, addig azért nem akartam nagyon bántani az eredetit.
A Facebookon jöttek is ajánlatok....de kicsit viccesek - és általában eleve csak egyben eladóként.
A neten találtam... 6700ft zsír új elem....
Mire pár percre rám írt a Face-n egy ember, hogy neki van, fekete, zsír új....4000-ért. És ráadásul elérhető helyen (M5 kivezetője)
Szóval fel is mentem érte. Hazahoztam, és fel is cuppantottam az alsó elemre, hogy egyben legyen.
Látszik hogy utángyártott, mert volt rajta +4 elem, ami az enyémen nem volt, de nagyon könnyen lejött.
Mivel pedig meglett?
Így ma neki is mentem a lökösnek.....
Lekaptam a 2 kiálló sarkot felxxel, és telibenyomtam............ami lejött azt beragasztottam, majd egy kis epoxi....és mivel jó idő van végre a gyors száradás után az üvegszálas gitt és a simitó gitt...
Mivel ugye a mozgás azért még korlátozott - ezért most csak addig jutottam hogy a végén rányomtam 1 réteg simítógitt-et, és majd holnap folytatom....De mikor hazajöttem a zuhanyzás mindennel felért:-))) majd az újrakötözés:-)
Szóval mivel már nem kell rá "vigyáznom" - így nem lesz itt alsó/felső lökös.....csak egy....így hézagok se....
2014.06.05.
Az isten éltessen engem:-))) Már robogok a 38. évemben:-)))
Ma egyenlőre befejeztem..... A gitt frankón megszáradt. De hogy ne legyen lépcsős az eleje, azt is telenyomtam.
Végül jöhetett a maszkolás és a festés.....
Szóval nincs hézag, nem lóg sehol (nem lógott, csak tény, hogy a kép szerinti bal oldala lentebbinek tűnt)
Az egész csak azért volt, mert tényleg figyelek mindig arra, hogy ha gáz van, akkor vissza tudjam alakítani percek alatt. De ugye megvan minden - így voállá.....
A fényezés nem az igazi, de egyenlőre azzal nem foglalkozom. Eleve 14 éves szökevény.....szóval majd egyszer, ha tudom nélkülőzni, akkor elviszem egy fényezőhöz, és Ő profin megcsinálja.
Most jöhet a többi......
Megjöttek a 14-es felnik....
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése